شناسهٔ خبر: 45979 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «نگاهی به داعش از درون: ۱۰ روز در دولت اسلامی» به چاپ بیست و یکم رسید

کتاب «نگاهی به داعش از درون: ۱۰ روز در دولت اسلامی» تالیف یورگن تودنهوفر با ترجمه رحمان افشاری به چاپ ببست و یکم رسید. این کتاب شرح سفر جسورانه‌تودنهوفر، روزنامه‌نگار آلمانی به قلمرو داعش است.

کتاب «نگاهی به داعش از درون: 10 روز در دولت اسلامی» به چاپ بیست و یکم رسید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «نگاهی به داعش از درون: ۱۰ روز در دولت اسلامی» تالیف یورگن تودنهوفر با ترجمه رحمان افشاری به چاپ بیست و یکم رسید. تودنهوفر، روزنامه‌نگار آلمانی است. وی تنها کسی است که تاکنون موفق شده با موافقت رهبران گروه تروریستی «دولت اسلامی، (داعش سابق)» از شهرهای موصل در عراق و رقه در سوریه بازدید کند.

این کتاب شرح سفر جسورانه‌ یورگن تودنهوفر، روزنامه‌نگار آلمانی به همراه پسرش و یکی دیگر از دوستان وی به قلمرو داعش است.

مولف در فصل‌های ده‌گانه‌ کتاب، مقدمات و ماجراهای پیش از سفر، شرح عینی ۱۰ روز اقامت و نیز پایان سفرشان را به دقت، بازگو می‌کند. روزنامه‌نگار آلمانی نه فقط در میان مردم و خوانندگان آگاهش در جهان غرب، روزنامه‌نگاری سرشناس، حقیقت‌گو و منصف شناخته می‌شود بلکه در دنیای اسلام هم تصویری مقبول و محترم دارد. زیرا گزارش‌هایش تا به امروز منصفانه و خالی از غرض‌های شخصی و استعمارگرانه بوده است.

تودنهوفر نخست به ریشه‌های داعش و شکل‌گیری آن می‌پردازد و به ‌خاطر انتقادهای تند و تیزش از سیاست‌مداران غرب به‌ویژه جرج بوش و برشمردن برخی عوامل و آوردن امور واقعی دقیق، درباره اشتباه‌های غربی‌ها در عراق و افغانستان در شکل‌گیری داعش و طالبان و القاعده و نیز اشاره به پیشینه برخی اقدامات جنگ افروزانه در دنیای مسیحی، مقوله‌ای به نام تروریسم اسلامی را مطلقا مردود و اعمال داعشی‌ها را کاملا غیراسلامی می‌داند.

این کتاب در مدت کوتاهی در آلمان چندین‌بار به چاپ رسید و مردم از آن استقبال کردند و سپس به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شد، اما در رسانه‌های غربی تا می‌توانستند به آن تاختند یا در مورد آن سکوت اختیار کردند.

وی در بخشی از کتاب می‌نویسد: «داعش در عراق از طرف مردم بیشتر پذیرفته شده، اما گویا در رقه این‌طور نبود. اسد همچنان در مقایسه با داعش از حمایت بیشتری برخوردار است. به‌نظرم اگر همین حالا انتخابات برگزار شود، اسد در رقه پیروز خواهد شد.»

چاپ بیست و یکم، کتاب «نگاهی به داعش از درون: ۱۰ روز در دولت اسلامی» اثر یورگن تودنهوفر مترجم رحمان افشاری در ۳۵۲ صفحه، شمارگان یکهزار نسخه و به قیمت ۲۲ هزار تومان از سوی انتشارات مهراندیش منتشر شده است.

نظر شما