شناسهٔ خبر: 46029 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت وام ویژه دکتری به دانشجویان روزانه غیربورسیه

رییس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: امسال وام ویژه دانشجویان دکتری به همه دانشجویان روزانه غیربورسیه دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست خبری که به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، گفت: سال گذشته ۳۷۰ میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان سراسر کشور پرداخت شد که امسال این رقم به ۶۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و فرصتی برای ارتقای خدمت‌رسانی بهتر به دانشجویان دانشگاه‌ها است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که امسال انجام می‌شود پرداخت وام ویژه دانشجویان دکتری به دانشجویان روزانه غیربورسیه است که در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان امسال به این دانشجویان پرداخت می‌شود و به‌طور متوسط به هر دانشجوی روزانه غیر بورسیه، ماهانه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در سال‌های قبل وام ویژه تنها به دانشجویانی پرداخت می‌شد که آزمون جامع را گذرانده بودند؛ ولی امسال به‌دلیل تاکید وزارت علوم و دولت بر ارایه خدمت به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ایجاد فرصت پژوهش‌های بهتر و بیشتر، این وام به دانشجویان غیربورسیه نیز پرداخت می‌شود.

رییس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امسال سطح وام‌ها از لحاظ کیفی افزایش پیدا کرده است و از مهرماه به‌طور متوسط ۲۵ درصد افزایش در وام‌های ازدواج و ودیعه مسکن خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر چهارهزار دانشجوی متاهل از وام ودیعه مسکن استفاده کنند.

نظر شما