شناسهٔ خبر: 46050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیزدهمین رمان کوتسی منتشر می‌شود

جدیدترین رمان جی.ام کوتسی رمان نویس و نویسنده مشهور آفریقای جنوبی که دو ماه پیش نامزد جایزه بوکر شد، به زودی وارد بازار کتاب می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیزدهمین رمان کوتسی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، زبان‌شناس، منتقد ادبی و مترجم که با نام «دوران مدرسه مسیح» در ماه جولای به فهرست اولیه جایزه بوکر راه یافت، آخر همین ماه (سپتامبر) در بریتانیا و ۲۱ فوریه ۲۰۱۷ در آمریکا وارد بازار کتاب می‌شود. 

این کتاب در حالی منتشر می‌شود که آخرین رمان کوتسی با عنوان «کودکی مسیح» سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود و حالا «دوران مدرسه مسیح» ادامه‌ای بر آن رمان است. این رمان داستان پسر نوجوانی به نام دیوید است که در سرزمینی بیگانه رشد می‌کند. 

جان ماکسول کوتسی برنده جایزه ادبی نوبل سال ۲۰۰۳ که تاکنون دو بار برنده جایزه بوکر شده ( در سال ۱۹۸۳ برای «زندگی و دوران مایکل کی» و بار دیگر در سال ۱۹۹۹ برای «رسوایی») به جز این سه بار دیگر به فهرست اولیه بوکر راه یافته بود. 

کوتسی ۷۶ ساله که حداقل بیش از ۲ دهه از دیگر نامزدهای راه یافته به فهرست ۱۳ نفره اولیه بوکر امسال مسن‌تر است، در سنی که خیلی‌ها ممکن است به بازنشستگی فکر کنند همچنان مشغول خلاقیت و نوشتن است.

این نویسنده در سال ۲۰۰۹ که حدود ۷۰ سال داشت، دو نامه به پل آستر نویسنده مشهور آمریکایی و رمان‌نویس نیویورکی نوشت که در ادامه به صورت مجموعه‌ای از مکاتبات این دو نویسنده منتشر شد(ترجمه فارسی این کتاب منتشر شده است). او پس از آن نوشتن کتاب «فصل تابستان» را به پایان برد که رمانی زندگینامه‌ی است و او را وارد دوره جدید و تازه‌ای از نویسندگی کرد.

نتیجه عبور از این مقطع انتشار کتاب «کودکی مسیح» شد که شخصیت اصلی آن سیمون، در حال بیان مسایل مختلف برای پسر کوچکی به نام دیوید است که او زیر بال و پر خود گرفته است.

با وجود این که جدیدترین رمان این نویسنده پرکار آخر این ماه منتشر می‌شود، اما داوران بوکر جزو معدود آدم‌هایی هستند که این فرصت را به دست آوردند تا این کتاب را پیش از انتشار بخوانند چون طبق قانون بوکر، همه کتاب‌هایی که تا پایان امسال منتشر شوند، می‌توانند در این رقابت شرکت داشته باشند.

این رمان بر خانواده‌ای مهاجر متمرکز است که به شهری دیگر می‌روند و به دنبال کار هستند و در مزرعه‌ای به عنوان کارگر شروع به کار می‌کنند.

در حالی که کوتسی ممکن است با این رمان اولین نویسنده‌ای شود که برای سومین بار جایزه بوکر را به خانه می‌برد، به نظر می‌رسد عدم موفقیت وی در این جایزه نیز برایش خیلی اهمیت نداشته باشد.

«دوران مدرسه مسیح» در ۲۸۸ صفحه از سوی انتشارات وایکینگ و به قیمت ۲۷ دلار  وارد بازار کتاب آمریکا می‌شود. 

نظر شما