شناسهٔ خبر: 46065 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات مرحوم حسن حبیبی و همسرش رونمایی می‌شود

کتاب خاطرات مرحوم حسن حبیبی و همسرش در موسسه فرهنگی امام موسی صدر رونمایی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم رونمایی از کتاب خاطرات مروحوم دکتر حسن حبیبی و همسرش در موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار می‌شود.

در این کتاب که به کوشش پدرام الوندی تهیه و تدوین شده است مرحوم حبیبی خاطرات خود را از تحصیل در اروپا، ازدواج در ایران، مبارزه با رژیم پهلوی در اروپا ، آشنایی و دوستی با شهید چمران، دکتر شریعتی و امام موسی صدر و رفت و آمد با بدنه انقلابیون ایران در آن دوران و پس از آن، ورود به ایران در همان روزهای ابتدایی انقلاب و پذیرش مسئولیت‌های مختلف که در نهایت به معاونت ریاست جمهوری برای دوره‌ای طولانی منجر شد، روایت کرده است.

این خاطرات توسط الوندی و در دوران بیماری مرحوم حبیبی در قالب یک مصاحبه از وی اخذ شده است.

شفیقه رهیده همسر مرحوم حبیبی نیز در این کتاب برخی از ابعاد خاطرات دکتر حبیبی را روشن ساخته و همچنین نکات دیگری را با توجه به سابقه و فعالیت های گسترده خود اضافه کرده است.

علاوه بر خاطرات، متن سخنرانی دکتر حبیبی در زمان اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران و روایت دکتر از هجرت امام خمینی (ره) از عراق به فرانسه در بخش پیوست های کتاب منتشر شده است.

در رونمایی این کتاب دکتر مهرپور، حقوقدان و از یاران و دوستان دکتر حبیبی، سرکار خانم رهیده، همسر مرحوم حبیبی، و پدرام الوندی، تدوین‌کننده و گردآورندۀ خاطرات حضور دارند و سخنرانی خواهند کرد.

این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه و در محل مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار می‌شود.

نظر شما