شناسهٔ خبر: 46109 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری بزرگداشت جلال آل‌احمد از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی

بنیاد شعر و ادبیات داستانی در چهل و هفتمین سالمرگ جلال آل‌احمد، برای این نویسنده صاحب‌سبک و نامدار ایرانی، آیین بزرگداشتی را در شهر اسالم برگزار می‌کند.

برگزاری بزرگداشت جلال آل‌احمد از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آیین بزرگداشت چهل و هفتمین سالمرگ جلال آل احمد، با حضور جمعی از نویسندگان، مستندنگاران، چهره‌های علمی و دانشگاهی کشور و استان گیلان، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع خلیف‌آباد شهرستان اسالم برگزار می‌شود.

جلال آل‌احمد، داستان‌نویس، مستندنگار و منتقد پیشرو و تأثیرگذار ایرانی و خالق کتاب‌هایی چون «غرب‌زدگی»، «زن زیادی»، «مدیر مدرسه»، «نون والقلم»، «ارزیابی شتاب‌زده»، «سنگی بر گوری» و چند داستان دیگر، در 18 شهریور سال 1348 در شهر اسالم درگذشته است.

 
در حاشیه این آیین که حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا زائری، سخنران آن خواهد بود، جمعی از هنرجویان در کارگاه سه‌روزه مستندنگاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان شرکت خواهند داشت.
 
این کارگاه، از روز چهارشنبه 17 شهریورماه با سفر 15 تن از پذیرفته‌شدگان آغاز شده و تا جمعه در اسالم ادامه خواهد یافت. شرکت‌کنندگان کارگاه مستندنگاری، پیش از این و در پی فراخوان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نمونه‌ای از کار خود را برای حضور در این دوره ارسال کرده بودند.
 
محمدرضا سرهنگی، رضا امیرخانی و محمدرضا زائری، استادان این کارگاه هستند و هنرجویان را در طول این سفر و حضور در شهر اسالم گیلان همراهی خواهند کرد.
 
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پیش از این چهار دوره داستان‌نویسی با عنوان «آل‌جلال» و سه دوره آموزش شعر با نام «کلک خیال» را برگزار کرده است.

نظر شما