شناسهٔ خبر: 46126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام» در سال ۱۳۹۴منتشر شد

بسته نرم افزاری درس‌گفتارهای «ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام» در سال ۱۳۹۴ توسط موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بسته نرم افزاری درس گفتارهای «ماجرای فکر فلسفی در جهان» اسلام در سال ۱۳۹۴ توسط موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد. ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام، نه تاریخ فلسفه اسلامی است و نه «فلسفه تطبیقی». این اثر بدیع نگاهی است دقیق و ویژه به ماجراهایی که مخالفان و موافقان فلسفه در جهان اسلام پدید آورده‏اند. دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در این اثر سه جلدی، به تفصیل عمده‏ترین منازعات فکری میان «متکلمان» و «حکیمان» را مورد بحث و بررسی قرار داده است. ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام که در جلد نخست با موضوع «مخالفت و ستیز با فلسفه» آغاز شده، در جلد سوم با بررسی «مکتب تفکیک» پایان می‌‏پذیرد.

ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام از سال ۱۳۹۰ موضوع تدریس دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بوده که با همکاری انجمن حکمت و فلسفه ایران هر هفته روزهای دوشنبه ساعت ۱۲ برگزار می‌شود.

برای تهیه این درس‌گفتار می‌توانید به کتابفروشی مؤسسه به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به چهارراه امیراکرم کتابفروشی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مراجعه نمایید.

نظر شما