شناسهٔ خبر: 46174 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی نماینده بنیاد شعر و ادبیات داستانی در نمایشگاه فرانکفورت

شهریار عباسی به عنوان نماینده بنیاد شعر و ادبیات داستانی به نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعزام خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شهریار عباسی نویسنده و برگزیده جایزه ادبی جلال‌آل احمد به عنوان نماینده نویسندگان ایرانی از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت معرفی شد.

عباسی که در کارنامه کاری خود تالیف آثار تحسین شده‌ای مانند هتل گمو، سایه‌های بلند و دختر لوتی را دارد، سال گذشته و در هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد موفق شد به خاطر نگارش رمان دختر لوتی که از سوی نشر مروارید منتشر شده است، این جایزه را به دست آورد.

عباسی درباره حضور در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت عنوان کرد:  من به عنوان نویسنده نقشی در این مجمع بین‌المللی برای خودم متصور هستم و آن تشریح وضعیت امروز داستان نویسی ایران است. به همین دلیل در خال تهیه متنی هستم درباره داستان ایرانی و قصد دارم در قالب یک سخنرانی آن را در این نمایشگاه عرضه کنم. این کار را سال گذشته در جشنواره بابل عراق نیز انجام دادم و بازخوردهای خوبی از این کار دریافت کردم.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۲۸ مهرماه سال جاری به مدت پنج روز برگزار می‌شود و از ایران نیز جمعی از ناشران و نویسندگان و مدیران نشر در قالب غرفه متمرکز جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

نظر شما