شناسهٔ خبر: 46237 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داعش حاصل و ثمره نگاه تک بعدی به قرآن است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: داعش حاصل و ثمره نگاه تک بعدی به قرآن است و این افتخار بزرگ در کارنامه نظام اسلامی ما می درخشد که نگاه جامع به قرآن و معارف اسلام داشته و دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آئین اختتامیه طرح بزرگ ملی قرآنی ۱۴۵۰، روز شنبه ۹۵/۶/۲۰ با حضور محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل مرکز همایش‌‍ های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

مخبر دزفولی در این مراسم که حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده رهبر معظم انقلاب در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز در آن حضور داشت، طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حج سال گذشته و به ‌ویژه شهدای جامعه قرآنی کشور، گفت: ابتکار رسانه ملی در زمینه فعالیت‌های قرآنی به یک جریان ملی تبدیل شده و باید این کار روز به روز قوی تر و غنی تر استمرار یابد.

وی افزود: یک دهه کار مستمر قرآنی باید از ابعاد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و همواره به روز رسانی شود.

مخبر دزفولی گفت: به منظور هم افزایی و افزایش تعاملات سازنده قرآنی و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و ایجاد انسجام در فعالیت‌های قرآنی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های همه جانبه ای انجام داده است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: همه این فعالیت‌های ذیل «منشور توسعه فرهنگ قرآنی» شکل گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی، ادامه داد: اگر بخواهیم در جهان به عنوان یک تمدن فراگیر و جهانی شناخته شویم، هیچ راهی جز پیمودن راه قرآن وجود ندارد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به پیشرفت های اعجاب آور علمی کشور، گفت: همه این پیشرفت ها در صورتی مطلوب است که به سمت تمدن نوین اسلامی با نگرش قرآنی حرکت کند.

وی افزود: به منظور تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز باید سلوک و زیست قرآنی در همه اقشار و ابعاد جامعه نهادینه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: فعالان قرآنی باید در ترویج و تخلق به اخلاق قرآنی پیشگام باشند.

وی با اشاره به خطرات نگاه تک بعدی و ناقص به قرآن گفت: داعش حاصل و ثمره نگاه تک بعدی به قرآن است و این افتخار بزرگ در کارنامه نظام اسلامی ما می درخشد که نگاه جامع به قرآن و معارف اسلام داشته و دارد.

وی افزود: هر آنچه که در این ۳۷ سال هزینه به ملت ما تحمیل شده به دلیل پیمودن راه قرآن توسط ملت بزرگ ماست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سرمایه انسانی غنی کشور در بخش  قرآنی گفت: تقویت، نوسازی، حفظ و استمرار این سرمایه گرانقدر در همه ابعاد، باید سر لوحه برنامه ریزی ها باشد.

مخبر دزفولی در پایان ادامه داد: همه نهادهای سیاستگذار و برنامه ریز کشور باید قرآن را در راس همه برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها قرار دهند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به نخستین سالگرد شهدای حج سال ۹۴ گفت: حضور قاریان و حافظان ایرانی در مراسم حج از افتخارات نظام اسلامی و نشانه توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به قرآن است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته با قاطعیت حادثه منی را مدیریت کردند و سخنان امسال ایشان نیز تسلی بخش خانواده های داغدار بود.

همچنین در این مراسم ضمن قرعه کشی جوایز طرح قرآنی ۱۴۵۰ از تعدادی از خانواده شهدای حج سال گذشته تجلیل به عمل آمد.

نظر شما