شناسهٔ خبر: 46310 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمان کودکانه یک طنزنویس معروف منتشر شد

«مجبورم نکن لبخند بزنم» نوشته باربارا پارک، از معروف‌ترین طنزنویسان با ترجمه ریحانه جعفری منتشر شد. این کتاب به کودکی می‌پردازد که پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ «مجبورم نکن لبخند بزنمم از باربارا پارک با ترجمه ریحانه جعفری، ماجرای چارلی هاکل را روایت می‌کند. چارلی، ۱۱ سال دارد و پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند. آنها از او می‌خواهند تا وضعیت‌شان را درک کند. اما چارلی واقعا باید چه چیزی را درک کند!؟ این که چرا پدرش مجبور است به یک آپارتمان بدبوی نفرت انگیز اسباب‌کشی کند؟ این‌که چرا مادرش این روزها فقط ماکارونی و پنیر به خوردش می‌دهد؟ این که چرا آدم‌ها دارند زندگی‌اش را نابود می‌کنند؟

چارلی وظیفه‌ای ندارد که وضعیت پدر و مدرش را درک کند. او ترجیح می‌دهد، احساسات واقعی‌اش را به آنها نشان دهد و نویسنده در این کتاب، به خوبی چارلی و حس و حالش را توصیف می‌کند.

بارابارا پارک، یکی از معروف‌ترین طنزنویسان روزگار ما و خالق مجموعه «جونی بی جونز» است. سال ۱۹۴۷ در ایالت نیوجرسی آمریکا به دنیا آمده؛ او و همسرش مدیر یک موسسه خیریه برای درمان بیماران مبتلا به سرطان هستند. کتاب‌های پارک تاکنون بیش از ۴۰ جایزه دریافت کرده‌اند.

«مجبورم نکن لبخند بزنم» نوشته باربارا پارک با ترجمه ریحانه جعفری را انتشارات محراب قلم در ۲۲۰۰ نسخه و به قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما