شناسهٔ خبر: 46347 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان برنده اسکار درگذشت/ واکنش سینماگران

کرتیس هنسن کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار در ۷۱ سالگی درگذشت.

کرتیس هنسن

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کرتیس هنسن که جایزه اسکار را برای فیلمنامه اقتباسی دریافت کرد، عصر دیروز درگذشت.

دیروز سخنگوی پلیس لس‌انجلس اعلام کرد نویسنده و کارگردانی که اسکار را برای فیلم «محرمانه لس‌آنجلس» دریافت کرده بود در منزل خود در هالیوود هیلز و به صورت طبیعی درگذشت.

این در حالی است که به گزارش ورایتی، او در سال‌های اخیر از مشکل آلزایمر رنج می‌برد و مدتی بود بازنشسته شده بود.

گرچه او ساخت شماری از فیلم‌های مطرح از جمله «پسرهای شگفت‌انگیز» و «۸ مایل» را در کارنامه داشت، اما اقتباس عالی او از رمان سیاه جیمز الوری در فیلم «محرمانه لس‌آنجلس»، هنسون را در فهرست درجه یک‌های هالیوود جای داد.

او سال ۱۹۹۷ این فیلم را تهیه و کارگردانی کرد. این فیلم در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن به نمایش در آمد و نامزد ۹ جایزه اسکار از جمله جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد.

راسل کرو که در این فیلم با بازی در نقش یک بازرس پلیس درخشیده بود در توییترش نوشت که حقیتا از شنیدن این خبر متاثر شده و به هم ریخته است.

راب لووی هم که در کنار جیمز اسپادر در فیلم «هم‌نشین بد» در سال ۱۹۹۰ بازی کرده بود نوشت: بازی برای او افتخاری بود؛ برای مردی باهوش و قصه‌گویی چنین بزرگ. دلم تنگش می شود.  

هنسن در رنو از ایالت نوادا متولد شد و در لس‌آنجلس بزرگ شد و ابتدا قصد داشت عکاس شود. وی با وجود این که فعالیت هنری را از اوایل دهه ۱۹۷۵ شروع کرد، اما با تریلر روان‌شناختی سال ۱۹۹۲ «دستی که گهواره را تکان می‌دهد» به شهرت رسید. در این فیلم ربکا دی مورنی در نقش یک پرستار بچه انتقام‌جو بازی کرده بود.

هنسن «رودخانه خروشان» را سال ۱۹۹۴ با  بازی مریل استریپ و کوین بیکن را ساخت، اما بزرگ‌ترین موفقیت او سه سال بعد با ساخت «محرمانه لس‌آنجلس» رقم خورد که در آن گای پیرس، راسل کرو و کوین اسپیسی در کنار کیم بسینگر بازی کرده بودند.

«پسران شگفت‌انگیز» با بازی مایکل داگلاس در نقش یک استاد دانشگاه ناآرام، «۸ مایل» با بازی امینم رپر و «جای او» از دیگر فیلم‌های اوست.

نظر شما