شناسهٔ خبر: 46380 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​بررسی «شعر معاصر و رسانه‌های جدید» با حضور مدیر خانه‌ شعر برلین

نشست ویژه «بررسی شعر معاصر و رسانه‌های جدید» با حضور توماس وولفارت، مدیر خانه‌ شعر برلین برگزار می‌شود.

​بررسی «شعر معاصر و رسانه‌های جدید» با حضور مدیر خانه‌ شعر برلین

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست ویژه‌ درباره شعر معاصر آلمانی زبان و گرایش آن، شعر جهان و همچنین شعر معاصر و رویکردهای تازه‌ در رسانه‌های جدید با حضور توماس وولفارت، مدیر خانه‌شعر برلین برگزار خواهد شد.

در این نشست علی عبداللهی درباره گرایش‌های عمده‌ در شعر معاصر آلمانی زبان سخن می‌گوید. همچنین توماس وولفارت، مدیر خانه‌شعر برلین، از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه  (۵ مهرماه) در نشست ویژه شهر کتاب حضور می‌یابد و درباره «شعر معاصر و رسانه‌های جدید» سخن خواهد گفت.

توماس وولفارت در سال ۱۹۵۶ در آیزناخ متولد شد و در هاله، ادبیات آلمانی و موسیقی خواند. تا سال ۱۹۸۸ همکار علمی آکادمی علوم برلین شرقی بود و بعد همکار همین آکادمی در برلین غربی شد. وولفارت در سال ۱۹۹۱ کارگاه ادبیات برلین را تاسیس کرد که در سال ۲۰۱۶ به خانه شعر تغییر نام یافت. او از همان سال تاسیس کارگاه ادبیات برلین تا امروز که خانه شعر برلین است، ریاست آن را بر عهده داشته است. وولفارت رییس و موسس لیتراتور اکسپرس اروپا و موسس جشنواره شعر برلین در سال ۲۰۰۰ نیز است که هنوز بعد از شانزده سال به همت او برگزار می‌شود.

وولفارت همچنین جشنواره فیلم‌های کوتاه درباره شعر را بنیان نهاده است. او از اعضای جنبش جهانی شعر است و تاکنون بانی ترجمه و معرفی ده‌ها شاعر از سراسر جهان به زبان آلمانی بوده است. جستارهای او در زمینه آثار گئورگ بوشنر، کریستا وولف، تئاتر، موضوعات سیاسی ـ فرهنگی و شعر معاصر جهان انتشار یافته است.

این شخصیت برجسته آلمانی، سایت شعر جهان را در خانه شعر برلین بنیان گذاشته که یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های شعر در جهان است و تاکنون ده‌ها هزار شعر از شاعران جهان و از جمله شاعران ایران با صدای شاعران به زبان اصلی و با برگردان آن به زبان آلمانی در سایت قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.

نظر شما