شناسهٔ خبر: 46393 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​«مکتب‌های سینمایی» در راه کتابفروشی‌ها

کتاب «مکتب‌های سینمایی» نوشته غلامرضا معدنی‌پور، در روزهای آینده در 10 هزار نسخه از سوی «انتشارات آبان» روانه بازار کتاب می‌شود.

​«مکتب‌های سینمایی» در راه کتابفروشی‌ها

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «مکتب‌های سینمایی» شامل پیشگفتاری مفصل در چگونگی و چرایی قرائت و لزوم وجودی کتاب  است و در 10 فصلِ «مقدمات» ( مکتب، ژانر ،سبک، جریان: و تفاوت این مقولات)، «امپرسیونیسم تصویری و آوانگارد»، «سینمای اکسپرسیونیستیی»، «سینمای دادایستی»، «سینمای سورئالیستی»، «مکتب مونتاژ شوروی»، «رئالیسم شاعرانه فرانسه»، «نئورئالیسم ایتالیا»، «موج نوی فرانسه» و «سینمای نوین آلمان» تدوین شده است.

هر فصل کتاب به‌طور جداگانه، مکاتب سینمایی را از بررسی ریشه‌های سینمایی در دیگر هنرها آغاز می‌کند و در ادامه به تأثیر آن مکاتب در شکل‌گیری مکتب‌های سینمایی پل می‌زند و شامل اصول فرمی و محتوایی و تاریخچه مکاتب هنری است.

«مکتب‌های سینمایی» بسترهای اجتماعی و سیاسی شکل‌دهنده به مکاتب هنری و مکتب‌های سینمایی را طرح و ظهور و سقوط مکتب‌های سینمایی و مکتب هنری مربوط را واکاوی می‌کند.

غلامرضا معدنی‌پور، دارای مدرک دکترا در فلسفه هنر (پای تز) است. از این نویسنده تاکنون کتاب‌های «تو همچون پاریس زیبایی» (دفتر شعر؛ انتشارات مروارید)  و «چهل‌سالگی‌ها» ( مجموعه گزین‌گویه و عکس) منتشر شده و کتاب‌های «زیبا دشوار است» (دفتر دوم شعر)، «یالقوز؛ می‌گوید چُنین» (مجموعه کامل گزین‌گویه‌ها) و مجموعه داستان کوتاه «وقتی کسی منتظرت نیست عجله نمی‌کنی» از ناشران مختلف و چند داستانک توسط کتاب فانوس منتشر خواهد شد.

معدنی‌پور، عضو سرای اهل‌قلم و خانه هنرمندان ایران (انجمن عکاسان ایران) و محرر - کارشناس موسسه انسان‌شناسی و فرهنگ است.

ویراست جدید کتاب «مکتب‌های سینمایی» به قلم غلامرضا معدنی‌پور با شمارگان 10 هزار جلد به‌زودی از سوی انتشارات آبان روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما