شناسهٔ خبر: 46422 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین شماره «شهرنامه» روی دکه رفت

نخستین شماره نشریه شهرنامه به مدیرمسئولی و صاحب امتیازی مهدی جابری منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ از جمله گزارش‌های تحلیلی این نشریه می‌توان به مطلبی با تیتر «خروجی چمران» اشاره کرد که نقاط ضعف و قوت ریاست مهدی چمران بر چند دوره شورای شهر تهران را بررسی کرده است.  

گفتگو با لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر که اکنون در آستانه ۷۹ سالگی قرار دارد، به همراه یادداشت‌هایی از انوشیروان روحانی، محمود دولت‌آبادی، فردین خلعتبری، شاهین فرهت، هرمز فرهت، محمد سریر، خسرو سینایی، حمیدرضا نعیمی، کتایون ریاحی، رازمیک اوهانیان، یارتا یاران و حسن ریاحی، در صفحات فرهنگی نشریه شهرنامه به چشم می‌خورد.

شهرنامه همچنین صفحاتی با موضوعات ادبیات، محیط زیست، میراث فرهنگی، فناوری اطلاعات، گردشگری، سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی، ورزشی، پرونده اجتماعی، حقوقی، استانها، حوادث، محله و شهر دارد.

از جمله گزارش‌های این صفحات می‌توان به برنده دوئل معلولیت و توانمندی، کافه‌ها در قامت پاتوق های شهری ادبیات، حکمرانی دالتون‌ها در ته خط پایتخت، بازماندن عصر دایناسورها، گفتگو با یک کودک کار، از خوش پوشی در خیابان تا خوش‌پوشی در سیاست، آیفون ۷ بدون نوآوری اما بهترین، راه های دریافت شارژ از همسایه بدقلق، محله قاجاری با طعم معجون و ناامنی‌های سرویس مدرسه اشاره کرد.  

بنابر اعلام دست اندرکاران شهرنامه، این نشریه با رویکرد شهروندمحوری منتشر می‌شود و وابستگی سیاسی ندارد. شهرنامه به صورت دوهفته‌نامه و در شکل و شمایل روزنامه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما