شناسهٔ خبر: 46432 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

˝دیکته˝ غلامحسین ساعدی به صحنه می‌رود

حسین میربابا از اجرای نمایش ˝دیکته˝ نوشته غلامحسین ساعدی در دماوند، رودهن و تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ حسین میربابا از اجرای نمایش "دیکته" در شهرهای دماوند، رودهن و تهران خبر داد و گفت: این روزها نمایش "دیکته" نوشته زنده‌یاد غلامحسین ساعدی را در فرهنگسرای وصال رودهن به مدت ده شب به صحنه داریم. این نویسنده جایگاه بسیار بالایی در ادبیات نمایشی ما دارد و سالهاست کاری از او بر صحنه نبود براین اساس همراه با تعدادی از هنرجویانم اجرایی از این نمایشنامه را در دماوند، رودهن و به زودی در تهران خواهیم داشت.

او ادامه داد: در اجرای این نمایش تلاش کردم ضمن وفاداری به متن، نگاه خودم به این کار را داشته باشم بنابراین از اجرای رئالیستی فاصله گرفتم و به سمت گروتسک و جنبه‌های کاریکاتوری رفتم. "دیکته" نقد خاصی به مساله آموزش دارد و ما با بهره بردن از این نقد تلاش کردیم شیوه خودمان را در آن بگنجانیم.

میربابا در رابطه با استقبال از نمایش و شرایط اجرا در شهرهای نزدیک به پایتخت بیان کرد: به شکل کلی تئاتر کار کردن سخت است این سختی هرقدر از مرکز کشور دور می‌شوید بیشتر خواهد شد. شاید اگر عشق و علاقه به تئاتر نباشد تئاتر به راحتی در این شهرها از بین برود. من یکسال مدیر تماشاخانه مشایخی بودم و کارهایی را هم به صحنه بردم و با فضای موجود آشنا هستم؛ اکنون نزدیک به دو سال است که با کمی فاصله از مرکز مشغول به فعالیت هستم ظرفیت و پتانسیل بالایی در این شهرها وجود دارد که باید به آن توجه کرد. در واقع جز عشق عامل دیگری در شهرهای دیگر برای ادامه دادن وجود ندارد و نمی‌دانم تا چه زمانی این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ محمدحسین میربابا، فریده فکری، هدیه درویشی، مسعود شیرخانیف سمیرا دوستی، هنگامه قدیمی، سوین خرم پناه، زهرا رفیعی، غزاله چیذری، امیر زاهدی مهر و فاطمه یحیویی بازیگران این نمایش‌اند.
 

نظر شما