شناسهٔ خبر: 46447 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

رویارونشینان(سه گفتار در باب آرا و اندیشه های سیمون وی)

رویارونشینان رویارونشینان بخشی از ماجرای فکری سیمون وی، پیتر دیمانوویچ اوسپنسکی و کن ویلبر، سه تن از بازیگران عرصه زندگی آزموده است

رویارونشینان(سه گفتار در باب آرا و اندیشه های سیمون وی)

مجتبی اعتمادی نیا

انتشارات: علمی و فرهنگی

تعداد صفحه: ۱۳۰ صفحه

قیمت: ۹ هزار تومان

نیوشندگان این سخن مشهور سقراط که «زندگی نیازموده ارزش زیستن ندارد» همواره در طول تاریخ بسیار اندک بوده اند. عموم خوکردگان به میانمایگی، غالبا ترجیح می دهند با تسلیم در برابر مشهورات و عرفیات رایج، رنج پرسش های بنیادین ویرانگر را بر خود هموار نسازند و با پرهیز از آزمون زندگی، روزمرگی را به مثابه واقعیت انکار ناپذیر زندگی خود پذیرا باشند. رویارونشینان بخشی از ماجرای فکری سیمون وی، پیتر دیمانوویچ اوسپنسکی و کن ویلبر، سه تن از بازیگران عرصه زندگی آزموده است؛ ماجرای کسانی که با پرهیز از روزمرگی، در برابر آزمون زندگی آغوش گشوده، و هریک به نوعی در ساحت معرفت انقلابی گام های خرد و کلان برداشته اند.

این سه اندیشمند با آنکه میراث تامل برانگیزی از خود به یادگار نهاده‌اند کم و بیش برای فارسی زبانان ناآشنایند. اگرچه آثاری از سیمون وی و اسپنسکی یا درباره آنها به فارسی برگردانده شده‌است، لزوم ارائه آثاری تتبعی در بازخوانی منظومه‌وار اندیشه‌های تامل برانگیز این متفکران و برجسته‌سازی بارقه‌های نبوغ فلسفی در آثار آنان همچنان احساس می‌شود. این اثر تا حدودی می‌تواند در این باره موثر افتد.

نظر شما