شناسهٔ خبر: 46448 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

شهر همنوازان سپید

شهر همنوازان در خلا محض غول های ادبی و در دوره نبود قله های رفیع در رمان نویسی بی شک بختیار علی غول بزرگ ادبیات و یکی از قله های بلند داستان نویسی در جهان است. اینک تنها پس از چهار سال می توان لقب شاهکار ادبیت کرد را از آخرین انار دنیا گرفت و به اثر تازه اش شهر همنوازان سپید داد.

شهر همنوازان سپید

بختیار علی

مترجم: الهه قاسم زاده

انتشارات: دات

تعداد صفحه: ۵۸۰ صفحه

قیمت:۳۸ هزار تومان

بختیار علی از رمان‌نویسان، شاعران و مقاله‌نویسان فعال معاصر کرد عراق اگرچه رمان های بسیاری نوشت اما عمده شهرت خود را مدیون رمان آخرین انار دنیاست که در سال ۲۰۰۳ برندۀ جایزۀ بهترین رمان ازجشنواره ادبی گلاویژ شد. در باب اهمیت این نویسنده همین بس که دکتر شفیعی کدکنی در خصوص او می گوید: بختیارعلی در این اثر  (آخرین انار دنیا) همراه و هم‌قدم مردم و در دفاع از حقوق اساسی‌شان می‌نویسد اما نه علیه کسی شعار می‌دهد و نه از قداست توده‌ها می‌گوید. همه‌چیز در دستش جمع می‌شود تا به اثری انسانی، جاودانه و خلاقانه بدل شود. آخرین انار دنیا رمانی عجیب است که در وضعیت عادی می‌توانست تیراژی یک میلیونی در جمعیتی ۷۵ میلیونی داشته باشد.

اما بختیار علی پس از آخرین انار دنیا شهر همنوازان سپید را نوشت که شیرکو بی کس در باب اهمیت این اثر می گوید: « در خلا محض غول های ادبی و در دوره نبود قله های رفیع در رمان نویسی بی شک بختیار علی غول بزرگ ادبیات و یکی از قله های بلند داستان نویسی در جهان است. اینک تنها پس از چهار سال می توان لقب شاهکار ادبیت کرد را از آخرین انار دنیا گرفت و به اثر تازه اش شهر همنوازان سپید داد. شهر همنوازان سپید مهم ترین رما در ادبیات کرد است.

نظر شما