شناسهٔ خبر: 46476 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی «ما و مولانا» در ششمین همایش «مهر مولانا»

همایش «مهر مولانا» همزمان با زادروز این عارف نامی و با عنوان فرعی «ما و مولانا» برگزار می‌شود.

بررسی «ما و مولانا» در ششمین همایش «مهر مولانا»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «مهر مولانا» نام همایشی است که از مهرماه سال 1390، هر ساله در روز تولد مولانا جلال‌الدین رومی از سوی موسسه فرهنگی و هنری «سروش مولانا» برگزار می‌شود.

این همایش در طی مسیر شش ساله خود فراز و فرودهای زیادی سپری کرده و مخاطبان بسیاری یافته است. زمانی به مهر در نظام اندیشگانی مولانا پرداخته و مدتی به نظام اخلاقی این عارف بزرگ.

امسال هم طبق روال پنج سال گذشته «مهر مولانا» همزمان با زادروز این عارف نامی و با عنوان فرعی «ما و  مولانا» برگزار می‌شود. ششمین همایش مهر مولانا بر آن است تا به مواجهه ما با مولانا بپردازد.

از این رو مصطفی ملکیان به این سوال پاسخ خواهد داد که مولانا کیست؟ و نصرالله پورجوادی درباره حکیم یا صوفی بودن جلال‌الدین سخن می‌گوید. همچنین عطا انزلی (استادیار دانشگاه میدلبری آمریکا) از مولانا در گذر زمان سخن خواهد گفت. وی به این می‌پردازد که در سنت تصوف خانقاهی جای داشته است امروز چه نقشی در عرفان جهانی دارد.

ششمین همایش «مهر مولانا» با همکاری پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، پنجشنبه هشتم مهرماه در تالار فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی به نشانی خیابان انقلاب، حدفاصل فلسطین و چهارراه ولیعصر، نبش خیابان برادر مظفر جنوبی برپا خواهد شد.

نظر شما