شناسهٔ خبر: 46485 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه وزیر ارشاد به وزرای اقتصاد و صنعت در حمایت از صنعت چاپ

وزیر ارشاد در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توقف صدور برگ تشخیص امور مالیاتی برای چاپخانه‌داران و در نامه‌ای دیگر به وزیر صنعت خواستار بهره‌مندی صنعت چاپ از تسهیلات بانکی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا شجاع رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان و نماینده اتحادیه‌های چاپخانه داران سراسر کشور در پیگیری مشکلات چاپخانه‌داران از دولت ضمن اعلام ارسال این دو نامه، از اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل دو معضل یادشده، قدردانی کرد.

شجاع در نامه‌ای به علی جنتی، از نامه او در حمایت از اهالی صنعت چاپ  با موضوع فشار سازمان امور مالیاتی و خصوصاً مالیات بر ارزش افزوده، به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی، که در آن «خواستار متوقف نمودن صدور برگ تشخیص از طرف سازمان امور مالیاتی شده تا کارشناسان دو طرف در مدت ۶ ماه، بررسی و به عدالت مالیاتی دست یابند»، قدردانی کرده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با توافق دو طرف حق و حقوق چاپخانه‌داران سراسر کشور و صنایع وابسته و عدالت مالیاتی که نیاز امروز کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تامین شود.

شجاع، نماینده اتحادیه‌های چاپخانه‌داران سراسر کشور همچنین در نامه دیگری به وزیر ارشاد از ارسال نامه او به محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با هدف تحت پوشش قرار دادن اهالی صنعت چاپ و صنایع وابسته جهت استفاده از بسته حمایتی ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت، قدردانی کرده است.

وی در این نامه همچنین مطبالبه بهره ۱۸ درصدی بانک‌ها برای ارائه این تسهیلات را برای اکثر اهالی صنعت چاپ غیرقابل توجیه دانسته و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی اصلی صنعت چاپ، خواسته است تا در جهت کمک به احیای این صنعت، به صورت یارانه، درصدی از این بهره را به‌عنوان حمایت، بپذیرد.

دو ماه پیش تعدادی از اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و انجمن‌های صنفی حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی، در نامه‌هایی به وزیر ارشاد، خواستار تخصیص ردیفی از بودجه حمایتی دولت از تولید، به نوسازی این صنعت شده بودند.

نظر شما