شناسهٔ خبر: 46487 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایشی به پاس نیم قرن پژوهش عباس صدری در حوزه فلسفه اسلامی

همایشی به پاس نیم قرن پژوهش و تدریس دکتر عباس صدری در حوزه فلسفه اسلامی پنجشنبه ۸ مهرماه سال جاری در محل فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

برگزاری همایشی به پاس نیم قرن پژوهش عباس صدری در حوزه فلسفه اسلامی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی مرادخانی، دبیر علمی این همایش با بیان این خبر گفت: نظر به فعالیت‌های ارزشمند عباس صدری، محقق و استاد فلسفه اسلامی و پیگیری‌های جمعی از دانشجویان و همکاران ایشان، به منظور پاسداشت مقام و منزلت این استاد و همچنین احترام به بیش از نیم قرن حضور فعال و مستمر نامبرده در عرصه‌های فکری و معرفتی، همایشی یک روزه با حضور جمعی از استادان فلسفه در دانشگاه‌های تهران و جمعی از دانشجویان وی در فرهنگسرای ابن سینا برگزار خواهد شد.
 
در این همایش که با حضور این محقق و استاد فلسفه اسلامی برگزار خواهد شد، تنی چند از استادان فلسفه و دانشجویان در تجلیل و اهمیت کار و شیوه تحقیق و تدریس ایشان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. 

عباس صدری فرزند مجتهد بزرگ آیت‌الله حاج میرزا حسن از بزرگان و چهره‌های بارع محلات است که پس از فراگیری تحصیلات حوزوی نزد علمای اعلم آن دوره نظیر مرحوم آقا شیخ ابوالقاسم نحوی، آیت‌اله نوری همدانی و آیت‌اله ناصر مکارم شیرازی وارد عرصه تحقیق و تدریس شد. پس از تحصیلات حوزوی، فعالیت‌های تحصیلی وی در محیط دانشگاه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و تا مرحله اخذ درجه دکتری ادامه پیدا کرد. نامبرده در طول دوره تحصیل دانشگاهی خود از محضر استادان برجسته‌ای نظیر، عبدالجواد فلاطوری، سیدحسین نصر، آیت‌اله مرتضی مطهری، غلامحسین صدیقی، مهدی حایری یزدی بهره برده و همچنین در دوره مباحثات استادان بزرگی همچون توشیکهو ایزتسو حضور یافته است.

ویرایش و تصحیح کتاب حدائق السِیَر از یحی‌ بن صاعد، ویرایش و تصحیح، ترجمه و شرح متن عربی حکمه العین از علامه کاتبی در قالب دو جلد، بررسی تحلیلی فلسفه اسلامی بخش امور عامه و مقالات متعددی درباره مقولات فلسفه اسلامی از برخی آثار نامبرده هستند.

این همایش پنجشنبه ۸ مهرماه از ساعت ۴ بعدازظهر در محل فرهنگسرای ابن سینا واقع در خیابان ایران زمین شمالی فرهنگسرای ابن سینا برگزار خواهد شد.

ورود برای دانشجویان و علاقه‌مندان آزاد است.  

نظر شما