شناسهٔ خبر: 46497 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فهم فلسفه اسلامی مستلزم شناخت فلسفه ایرانی است

نایف نهار الشمری معاون دانشکده شریعت دانشگاه قطر در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان فهم فلسفه اسلامی را مستلزم شناخت فلسفه ایرانی دانست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی خالقی راد، رایزن فرهنگی ایران، با نایف نهار الشمری، معاون دانشکده شریعت دانشگاه قطر دیدار کرد. این دیدار با هدف توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاه صورت گرفت و در آن موضوعاتی همچون تعاملات علمی و دانشگاهی و برگزاری نشست‌ها و سمینارهای مشترک علمی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایف نهار الشمری، در سخنان خود در این دیدار با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری از آمادگی دانشگاه قطر برای برگزاری سمینارهای مشترک خبر داد و گفت: شناخت فلسفه اسلامی، مستلزم شناخت کافی از فلاسفه ایران است.

وی ادامه داد: ایران دارای تمدن درخشان علمی است و دیگر کشورهای اسلامی قابل مقایسه با ایران نیستند و این موضوع بسیار مهمی است که نباید از آن غافل باشیم.

معاون دانشکده شریعت دانشگاه قطر با استقبال از طرح رایزنی فرهنگی ایران از برگزاری سمیناری تحت عنوان «تعامل دوسویه فلسفه اسلامی و فلسفه غرب» گفت: چناچه امکان سفر آقای دکتر  حدادعادل، رییس بنیاد سعدی به قطر وجود داشته باشد، از ایشان به صورت رسمی دعوت خواهیم کرد تا برای اساتید دانشگاه قطر سخنرانی کند.

وی در پایان تبادل کتاب و همچنین بررسی تبادل استاد و دانشجو را از دیگر زمینه‌های همکاری برشمرد.

در ادامه این دیدار مهدی خالقی، رایزن فرهنگی کشورمان در قطر نیز از آمادگی کامل رایزنی فرهنگی ایران برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌های ایران و قطر خبر داد.

وی با ارایه گزارشی از توسعه کمی و کیفی دانشگاهی در ایران طی چند دهه اخیر گفت: دانشگاه‌های ایران آمادگی جذب دانشجویان قطری در مقاطع مختلف را دارند.

بنا بر اعلام این خبر، نایف نهار الشمری در دوره‌های آموزشی زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران شرکت کرده است و تا حدودی توانایی استفاده از زبان فارسی را دارد. وی سال گذشته نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرد و همچنین تمایل دارد تا در دوره‌های فشرده آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی در تهران، شرکت کند.

نظر شما