شناسهٔ خبر: 46567 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صدای شجریان حق‌الناس است

جلیل از لوریس چکناواریان، آذین موحد، سیاوش ظهیرالدینی، میلاد کیانی و فرمان مرادی در هفدهمین جشن خانه موسیقی شامگاه شنبه دهم مهر در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  شرق: تجلیل از لوریس چکناواریان، آذین موحد، سیاوش ظهیرالدینی، میلاد کیانی و فرمان مرادی در هفدهمین جشن خانه موسیقی شامگاه شنبه دهم مهر در تالار وحدت تهران برگزار شد. محمد سریر در این مراسم گفت: ما باید سال‌های آینده در عرصه موسیقی دنبال هنرمندان جوانی باشیم که واقعا از استعدادهای نابی برخوردارند. بر ما لازم است که به سهم خود از هنرمندان جوان حمایت بیشتری کنیم. به هر ترتیب بسیار خوشحالم که چنین ارکستری در خانه هنرمندان ایران تشکیل شده و ما می‌توانیم در خدمت شما عزیزان باشیم.
دفاع از موسیقی قم
حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، در این مراسم به ماجرای لغو کنسرت‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی ما یک قانون داریم، یک نظام داریم و یک حاکمیت، پس چرا در بخش‌هایی از جغرافیای این سرزمین کنسرت غیرمجاز است و کسی نمی‌تواند در آنجا برنامه‌ای اجرا کند. وقتی در نظرسنجی برنامه «زاویه» شبکه چهارم سیما ۹۹ درصد از مردم می‌گویند اجرای برنامه موسیقی در شهرهای زیارتی مشکلی ندارد، اگر نظر فقها بر این مبناست که چنین ماجراهایی را باید به عرف واگذار کرد، پس باید به این نکته برسیم که افکار عمومی یعنی عرف و وقتی عرف مشکلی برای برگزاری کنسرت ندارد، بنابراین برگزاری کنسرت هم مشکلی نخواهد داشت. وی افزود: همه ما باید تابع قانون باشیم. اتفاقا بزرگ‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران قانون است. همین چند روز پیش در شهر قم از سوی یک گروه بسیار خوب و ارزشمند موسیقی، برنامه‌ای هنجارمند و هنری با محتوای قابل دفاع و اشتیاق و استقبال زایدالوصف مردم اجرا شد که متأسفانه برخی‌ها آمده‌اند و با دستاویزکردن چند حاشیه، پای مراجع محترم عالی‌قدر را به ماجرا کشانده‌اند. وقتی موسیقی براساس مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اجازه روی‌صحنه‌رفتن دارد، چرا عده‌ای دنبال دستاویزهایی هستند که در روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری دعواها را زیاد می‌کند.
محمدرضا شجریان
مدیرعامل خانه موسیقی با تقدیر از محمدرضا شجریان، رئیس شورای‌عالی خانه موسیقی، بیان کرد: جای استاد شجریان در این مراسم خالی است. خوشبختانه ایشان چندی‌قبل به سلامت از آمریکا به ایران بازگشتند و هم‌اکنون نیز با حمایت مستمر عزیزان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، تلاش می‌شود حال جسمی این هنرمند بهبود پیدا کند. وی افزود: استاد محمدرضا شجریان حق‌الناس است؛ این حق‌الناس را باید به مردم برگرداند. امیدوارم در این روزها رسانه ملی به این ماجرا نیز فکر کند چراکه در ماه رمضان صدای او را از مردم دریغ کرد. به هر حال این روزها، روزهای وحدت است و ما اهالی موسیقی باید ید واحده باشیم و با کمک دولت محترم مشکلات را حل کنیم.
پیش‌کسوتان
سوسن بخشایش صدابردار، میلاد کیایی آهنگ‌ساز و نوازنده سنتور، فرمان مرادی از سازندگان مطرح ساز ایرانی، سیدعباس سجادی مجری و پژوهشگر و کارشناس موسیقی از جمله هنرمندانی بودند که در این بخش تقدیر شدند.

نظر شما