شناسهٔ خبر: 46579 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مانع ویرانی آرامگاه با یزید بسطامی شوید

دکتر عبدالرفیع حقیقت سمنانی، شاعر و مورخ و مدیر جمعیت سمنانیان مقیم مرکز، با صدور اطلاعیه‌ای تحت عنوان «خبر غم‌انگیز» از رئیس جمهور خواسته است که دستور بازسازی آرامگاه بایزید را صادر کند. متن اطلاعیه به این شرح است:

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه اطلاعات؛ دکتر عبدالرفیع حقیقت سمنانی، شاعر و مورخ و مدیر جمعیت سمنانیان مقیم مرکز، با صدور اطلاعیه‌ای تحت عنوان «خبر غم‌انگیز» از رئیس جمهور خواسته است که دستور بازسازی آرامگاه بایزید را صادر کند. متن اطلاعیه به این شرح است:

طبق اطلاعی که از طرف مردم بسطام و شهرستان شاهرود به این جانب رسیده است متأسفانه مدتی است مزار عارف شهیر بایزید بسطامی که میراث فرهنگی و تاریخی این سرزمین است؛ در شرف ویرانی است. آرامگاه سلطان العارفین بایزید بسطامی عارف بزرگ قرن دوم و سوم هجری که شهرت جهانی وی در فرهنگ ایرانی و اسلامی به صورت گسترده و قابل تقدیس منعکس است و همه نویسندگان و عارفان از جمله شیخ فریدالدین عطار نیشابوری و مولانا جلال‌الدین محمد بلخی(مولوی) و عبدالرحمان جامی و نویسندگان بزرگ جهان همانند پروفسور ادوارد براون و دیگران از ایشان به شایستگی نام برده و مردم آزاد اندیش جهان همواره او را ستایش کرده و به زیارت مرقدش واقع در قریه بسطام شهرستان شاهرود در استان سمنان می‌آیند، آسیب دیده است. (به طوری که گفته شده) سنگ قبر این عارف جلیل القدر شکسته و حفاظ آهنی اطراف آن را نیز به کلی برداشته‌اند و در حال حاضر این آرامگاه به صورت خرابه‌ای عادی با سنگ سفید و فقط با نام «بایزید بسطامی» به چشم می‌خورد. بنابراین بدین‌وسیله از مسئولین کشور به ویژه از جنابعالی دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران که خود ایشان از این استان برخاسته‌اند و همچنین استاندار محترم استان سمنان و مسئولان فرهنگی مملکت، استمداد ساختن آرامگاه مجللی برای این عارف جهانی که شایسته مقام وی باشد داریم.

یادآوری می‌شود دکتر عبدالرفیع حقیقت(رفیع)، مدیر جمعیت سمنانیان مقیم مرکز و انجمن کومشیان مقیم تهران و مؤلف کتاب سلطان العارفین با یزید بسطامی است که تاکنون به 15 چاپ رسیده و نزدیک به سی‌هزار نسخه از آن منتشر شده است.

نظر شما