شناسهٔ خبر: 46620 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محسن دامادی: دستمزد عوامل «خاله هما کی می‌آید؟» را دادیم/ فیلم را تدوین می‌کنم

محسن دامادی کارگردان «خاله هما کی می آید؟» اعلام کرد با عوامل این فیلم تسویه حساب کرده و با تدوین فیلم آن را به جشنواره فجر می‌رساند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محسن دامادی کارگردان «خاله هما کی می آید؟» درباره آخرین وضعیت این فیلم سینمایی گفت: بعد از پایان مراحل فیلمبرداری این اثر یک سری راف کات اولیه بر فیلم اعمال کردم و در همین قدر باقی ماند و تدوین آن شروع نشد زیرا با عوامل تسویه حساب نکرده بودیم و من ترجیح می دادم بعد از انجام تسویه حساب مراحل پس از تولید را آغاز کنم. البته در حال حاضر تمام عوامل پول خود را دریافت کرده اند و می توانیم به زودی تدوین را آغاز کنیم، با توجه به اینکه هنوز هیچ جشنواره ای در پیش رو نیست سعی می کنم این کار را با آرامش انجام دهم تا بتوانیم این فیلم را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برسانیم.

وی با اشاره به موضوع این فیلم بیان کرد: موضوع این فیلم روایتگر اتفاقاتی میان یک زن و شوهر است. در این فیلم زن قصه نقاش و همسر او یک مربی فوتبال است که روحیه خشنی دارد و به این ترتیب یک جدل کلامی بین آنها ایجاد و در نهایت منجر به قهر زن می شود. به همین ترتیب زن مجبور می شود از خانه بیرون برود و این اتفاق با آمدن یک دختر بچه ۵ ساله به خانه آنها مقارن می شود که مادرش به دلیل گرفتاری های شغلی او را به همسر آن زن می سپارد.

این کارگردان با اشاره به دلیل ساخت این فیلم گفت: ما در حال حاضر در دنیایی زندگی می کنیم که سرشار از نبود تفاهم و نرسیدن به یک نقطه واحد برای باورپذیری است، با به وجود آمدن این دنیای مدرن و گستردگی وسایل ارتباط جمعی به خصوص شبکه های مجازی همه افراد در عین حال که به هم نزدیک شده اند از یکدیگر دور شده اند. هر کدام از آنها جهان را بر اساس بینش خود می بینند اما اینکه جهان بینی کدام یک درست است مورد سوال قرار می گیرد.

دامادی عنوان کرد: هر کسی آن محیطی که خودش درست کرده است، تفکرات و جهان بینی خود را واقعی می داند و بر آن اصرار دارد. این موضوع ذهن من را درگیر کرده بود و باعث ساخت این فیلم شد. به نظرم افرادی که با دیدگاه های مختلف در کنار هم زندگی می کنند اگر نتوانند به یک بحث منطقی برسند و با استدلال حرف بزنند بر خودخواهی های خود تاکید می کنند بنابراین «خاله هما کی می آید؟» برگرفته از همین موضوع است، زیرا عده ای همواره می گویند آن چیزی که من می گویم درست است. در این راه یکی از چیزهایی که می تواند ما را با مشکل مواجه کند محیط های شغلی ما است که به سبب آن به این نتیجه می رسیم که ما درست فکر می کنیم. ریشه این فیلم از آنجایی شکل گرفت که وقتی یک تیم در مسابقه فوتبال شکست می خورد کمتر پیش می آید که مربی آن تیم خودش یا عوامل تیم خود را عامل آن شکست بداند بلکه بیشتر به دنبال یک عامل بیرونی است.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که ممکن است فوتبالی ها نسبت به این اثر واکنش نشان دهند، خاطرنشان کرد: من خودم را در جایگاهی نمی بینم که به دیگران بی احترامی کنم یا دیگران را نقد کنم به همین دلیل این اثر در نقد هیچ کسی نیست.

نادر فلاح، مسیح میرحسینی و کیمیا ملایی در این اثر سینمایی مقابل دوربین علی محمد قاسمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نظر شما