شناسهٔ خبر: 46621 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علیرضا سعادتمند: نقاشی‌خط‌های «سفید روی بوم» را با اندیشه و اشعار مولانا پیوند زدم

نمایشگاه آثار خوشنویسی علیرضا سعادتمند از ۱۰ مهرماه در نگارخانه «آیینه» برج آزادی برپا شده است؛ نمایشگاهی که خط با رنگ سفید بر بوم ها جلوه گری می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نمایشگاهی از آثار نقاشی خط‌های «سفید روی بوم» با نمایش آثار ۱۳ تابلو و یک اثر حجمی نقاشی‌خط این روزها در نگارخانه «آیینه» برج آزادی برپاست که در نوع خود آثاری نو و متفاوت است. در این تابلوها خط با رنگ سفید روی بوم نقش بسته و در نگاه اول سکون و آرامش خلق شده روی بوم نگاه مخاطب را جذب می کند و حتی ممکن است به دلیل همین خصیصه مورد توجه برخی علاقمندان نقاشی خط قرار نگیرد.

علیرضا سعادتمند درباره این آثار گفت: من خیلی سال پیش نمونه ای از این نقاشی خط های سفید روی بوم را خلق کردم. در یک نمایشگاه که چند سال پیش برگزار شد یکی از این نمونه کارهایم را به نمایش گذاشتم و مطمئن نبودم به تمسخر گرفته می شوم یا نه. بعد از من چند نفر به صورت محدود این روش را کار کردند.

وی درباره اندیشه پشت این شیوه نیز بیان کرد: اندیشه کلی پشت این کارها را می شود در یک تلاش برای بودن در عین دیده نشدن جست. در این اندیشه که هم باشی و هم نباشی. این چیزی بود که در ذهنم جرقه خلق این آثار را زد. این نمایشگاه نیز توسط یک ان جی او برپا شده است که در زمینه صلح فعالیت می کنند. بخشی از فعالیت آنها به اندیشه های مولانا گرایش دارد برای همین من این کارها را به این نمایشگاه ارائه دادم.

سعادتمند ادامه داد: در این تابلوها من اشعار و غزلیات شمس را کار کردم و خود این اشعار مرا به این سمت سوق داد چرا که نگاه مولانا نیز از همین اندیشه می آید که باید «شد» و نه اینکه «بود». ضمن اینکه این تابلوها به نوعی با همان ایده صلح با هستی نیز پیوند دارد.

علیرضا سعادتمند متولد سال ۱۳۵۶ است و مدت ۱۷ سال است که به صورت حرفه ای به نقاشی و نقاشی خط می پردازد. این هنرمند پیش از این نیز نمایشگاه های انفرادی و متعددی را در زمینه نقاشی و نقاشیخط در ایران و کشورهای انگلستان، فرانسه، امریکا، مالزی و... برگزار کرده است. سعادتمند علاوه بر نقاشی و خوشنویسی به مطالعه در زمینه معماری و هنر ایرانی ازجمله کاشی، سرامیک و نقش برجسته های قدیمی نیز می پردازد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی علیرضا سعادتمند تا ۱۹ مهر در نگارخانه آیینه برج آزادی برپاست و علاقمندان می توانند همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از آن بازدید کنند.

نظر شما