شناسهٔ خبر: 46659 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کاروان مهر» با پرونده آنا آخماتووا به ایستگاه نهم رسید

نهمین شماره مجله «کاروان مهر» با پرونده‌ای درباره «آنا آخماتووا» انتشار یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این شماره نشریه «کاروان مهر» با تصویری از «آنا آخماتووا» روی جلد، بخش «یک نگاه، یک زندگی» خود را به این شاعر بلندآوازه روس اختصاص داده است و در مقالاتی با ترجمه عبدالله کوثری، سیما سلطانی، گلبرگ برزین و دیگران، و نیز دو شعر از وی - که تا کنون منتشر نشده بود - با ترجمه احمد پوری، کوشیده تا این چهره درخشان شعر جهان را به نسل شاعران جوان ایران بهتر بشناساند.

در این بخش (یک نگاه، یک زندگی) مطالب زیر را می‌خوانیم: سرمقاله: پنجاه سال پس ازآخماتووا/ فرزانه قوجلو، آنا آخماتووا/ برشی کوتاه از زندگی/ گرگوری فریدین/ گلبرگ برزین، دیدار با آنا آخماتووا/ آیزایا برلین/ عبدالله کوثری، یک روز از زندگی آنا آخماتووا/ الین فینستین/ مریم طباطبائیها، مودیلیانی و آخماتووا در پاریس/ تامارا آیدلمان/ سیما سلطانی، دو شعر از آنا آخماتووا/ احمد پوری، گزینه شعرهای عاشقانه/ آنا آخماتووا/ احمد پوری.

در بخشِ «کاروان هنر و ادبیات امروز» این شماره دکتر خاطره شیبانی در مقاله‌ای مفصل با عنوان: «عباس کیارستمی و زیباشناسی غزل» به بررسی و تحلیل آثار این فیلمساز بزرگ و مقایسه آن با قالب غزل در شعر فارسی پرداخته است.

نقد و بررسی داستان «مولی و شازده» از محمود دولت آبادی توسط خسرو باقری از دیگر مقالات این شماره کاروان است و بازنشر قصه‌ای از بورخس با ترجمه زنده‌یاد احمدمیرعلایی هم، یادی است از این مترجم پرکار و اندیشمند.

نهمین شماره مجله «کاروان مهر» ویژه مرداد و شهریور ۱۳۹۵ با سردبیری فرزانه قوجلو و با بهای  ۱۲ هزار تومان انتشار یافته و روی دکه رفته است.

نظر شما