شناسهٔ خبر: 46683 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امیر پورکیان: اگر فیلم‌هایم هزار تومان هم نفروشد باز هم پای دغدغه‌هایم می‌ایستم

امیر پورکیان معتقد است که اگر روزی فیلم هایش حتی هزار تومان هم نفروشد باز هم پای دغدغه های خود که همان مسایل نوجوانان است، می ایستد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیر پورکیان کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «رحمان» نوشته ابوالفضل جلیلی گفت: ما این فیلم را طی ۲ ماه آینده با استفاده از  بازیگران بومی شمال کشور که اکثراً نوجوان هستند، کلید خواهیم زد و در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای انجام کارهای آن هستیم.

وی افزود: «رحمان» به آسیب شناسی مسایل نوجوانان می پردازد و در واقع نگاه عمیقی به نوجوانان به خصوص سنین ۱۴ تا ۱۵ سال دارد اما با این وجود  مخاطبان این فیلم بزرگسالان هستند، البته ما به پخش «رحمان» در ایران امیدی نداریم و آن را برای اکران در جشنواره های جهانی آماده می کنیم.

پورکیان با اشاره به اثر قبلی خود با عنوان «دریا و ماهی پرنده» که تهیه کنندگی آن را به عهده داشت، عنوان کرد: این فیلم هم در رابطه با نوجوانان بود اما علی رغم اینکه بسیاری از مدیران به تمجید از آن پرداختند امکان اکران پیدا نکرد و من فکر نمی کنم که دیگر در ایران بتواند به نمایش در بیاید. ما با افرادی همچون حبیب ایل بیگی، حجت الله ایوبی و دوستان حوزه هنری درباره اکران آن به گفتگو و مذاکره پرداختیم اما هیچ نتیجه ای در پی نداشت و هیچ حمایتی از ما نشد به همین دلیل من به اکران «رحمان» هم در ایران امید ندارم.

این کارگردان بیان کرد: من با همه این سختی‌ها سر آرمان هایم می مانم و اگر روزی فیلم هایم حتی هزار تومان هم نفروشد باز هم پای دغدغه هایم که همان نوجوانان هستند، می ایستم و برایم فرقی نمی کند که فیلم هایم بفروشد یا نفروشد. هرچند دفاتر پخش به من می گویند که آثار مربوط به نوجوانان فروشی ندارد اما من حاضر نیستم از عقایدم دست بکشم.

پورکیان با اشاره به داستان «رحمان» ادامه داد: این فیلم روایتگر زندگی نوجوانی است که به دلیل مشکلات خانوادگی و نبود کار از محل زندگی خود به یک شهر دیگر برای کار مهاجرت می کند، اما سلامت و سادگی او در آن شهر باعث دردسر و ایجاد مشکلاتی می شود.

وی بیان کرد: این فیلم در کیاشهر شمال کلید می خورد و ما تاکنون تنها با آبتین برقی به عنوان طراح صحنه به نتیجه رسیده ایم و قرار نیست در آن از بازیگران چهره استفاده کنیم.

پورکیان در پایان خاطرنشان کرد: بازیگر نقش اول ما یک نوجوان است، البته از چند بازیگر تئاتری هم بهره خواهیم گرفت.

نظر شما