شناسهٔ خبر: 46686 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پایان نگارش «رنگها با آدم حرف می‌زنند»/ ساده‌نویسی سخت است

نگارش دومین مجموعه داستانی سعید ناظمی به پایان رسید. به گفته این نویسنده، برخی از داستان‌های این مجموعه می‌تواند در فضای رئالیسم جادویی قرار گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ «رنگ‌ها با آدم حرف می‌زنند» عنوان دومین مجموعه داستان کوتاه سعید ناظمی پس از «خط چهارم» است. داستان‌های این مجموعه مربوط به سال ۹۴ است که پس از بارها بازنویسی برای انتشار آماده شده است.

در این اثر هم مثل مجموعه قبل این نویسنده به سوژه‌های اجتماعی پرداخته شده است. «رنگ‌ها با آدم حرف می‌زنند» شامل یازده داستان کوتاه است که از بین آن‌ها می‌توان به باغ ارم، فلک الافلاک، تارهای رنگی عنکبوت، وای فای نامه، روزهای نه چندان بد و نبش قبر اشاره کرد.

سعید ناظمی، نویسنده، ‌شاعر، پژوهشگر و روزنامه‌نگار که امسال کتاب «کتیبه‌ها» را به بازار نشر عرضه کرده، در خصوص کتاب جدیدش گفت: سعی داشتم زبان روانی را برای نوشتن داستان‌هایم انتخاب کنم و مثل تمام نوشته‌هایم به عناصر مربوط به اساطیر ایرانی و علم ارتباطات توجه کردم. برخی از داستان‌های این مجموعه می‌تواند در فضای رئالیسم جادویی قرار گیرد.

ناظمی که دانش آموخته علوم ارتباطات است، در خصوص ساده‌نویسی افزود: ساده نویسی سخت است. هر چقدر هم دایره واژگانی بالایی داشته باشی، باز هم لغات دشوار جایی در نوشته‌ات حضور دارند. من هر کدام از این داستان‌ها را تا ۱۰ بار هم بازنویسی کردم و امیدوارم توانسته باشم با شیوایی ساده متن، مخاطب را به خواندن این کتاب ترغیب کنم.

یادآوری می‌شود، رقص باد صبا (مجموعه غزلیات)، ۴ مقاله (شامل چهار مقاله در حوزه ارتباطات) و وصال عاشقانه (ترکیب بندی عاشورایی) از دیگر کتاب‌های این نویسنده است که به زودی روانه بازار نشر خواهند شد.

نظر شما