شناسهٔ خبر: 46749 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«رویاهای دم صبح» بهترین مستند جشنواره فیلم لندن شد

مستند «رویاهای دم صبح» در ادامه روند موفق بین‌المللی خود توانست جایزه ارزشمند بهترین مستند شصتمین جشنواره فیلم لندن را از آن خود کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این مستند که تنها نماینده سینمای ایران در بخش‌های رقابتی جشنواره فیلم لندن (موسسه فیلم بریتانیا) بود با کسب جایزه بهترین اثر مستند این رویداد مهم سینمایی شانس خود را برای جوایز بفتا و متعاقب آن جوایز سینمایی اسکار بالا برد.
مهرداد اسکویی تاکنون برای این مستندش، علاوه بر دریافت جایزه "عفو بین‌الملل" از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین، توانست جایزه بزرگ جشنواره "ترو فالس" آمریکا با عنوان "ترو ویژن اوارد" را به عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦ جهان از آن خود کند و در ادامه‌ موفقیت‌های بین‌المللی خود جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم "الهام بخش" را از جشنواره فول فریم آمریکا دریافت کند.
وی پیش‌تر در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود.
مستند بلند «رویاهای دم صبح» روایت سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.
عوامل تولید این فیلم عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده: مهرداد اسکویی، مدیر تصویربرداری: محمد حدادی، تدوینگر: امیر ادیب پرور، طراحی و میکس صدا: حسین مهدوی، صدابردار: پارسا کریمی، مدیر تولید: وحید حاجی لویی، مشاور کارگردان: بابک کریمی، رنگ آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره چیان، سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: علی رضا قاسمی، عطا مهراد، سیاوش جمالی، مدیر پخش بین‌الملل: نسرین میرشب (کمپانی دریم لب فیلمز).

نظر شما