شناسهٔ خبر: 46767 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنر سقاخانه‌ای در حراج کریستیز چکش می‌خورد/ ارائه ۴۱ اثر ایرانی

بیست و یکمین حراج خاورمیانه کریستیز در قالب نمایشگاهی از هنر مدرن و معاصر، ۴۱ اثر ایرانی را برای فروش ارایه می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ۱۸ اکتبر (سه‌شنبه ۲۷ مهر) هتل امارات تاورز دوبی میزبان بیست و یکمین حراج خاورمیانه خواهد بود.

این نمایشگاه که متشکل از  ۲۷ اثر ایرانی سبک سقاخانه است، به ارایه آثاری از چهره‌های برجسته هنر ایران از پرویز تناولی تا فرهاد مشیری می‌پردازد.

این در حالی است که ابتدا نمایشگاهی دو روزه از این آثار برپا و سپس حراجی این دوره برگزار می‌شود.

در بخش ویژه هنر سقاخانه که با عنوان «فراتر از چشمه: پیشگامان سقاخانه» ارایه می‌شود ۱۹ اثر از پرویز تناولی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، سهراب سپهری، صادق تبریزی و ناصر اویسی زیر چکش حراج می‌رود.

امسال اثری از شفیق عبود لبنانی روی جلد کاتالوگ این دوره جای گرفته و پشت جلد نیز اثری از حسین زنده‌رودی را ارایه کرده است.

بالاترین برآورد قیمت این دوره به «هیچ» تناولی با قیمت برآوردی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار پیشنهاد شده است.

«پرسپولیس» از پرویز تناولی به قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار، تابلوی کمپوزیسیون ۳ از فرامرز پیلارام هنرمند فقید ایرانی با قیمت پایه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار و کمپوزیسیون ۸ همین نقاش با قیمت پایه ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار، تابلوی بی‌نام منوچهر یکتایی به قیمت ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار، «سماور» کوروش شیشه گران به قیمت ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار،‌ «دو فلامینگو» از فرهاد مشیری به قیمت پایه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار، «پنتاگون» اثر منیر شاهرودی فرمانفرماییان با قیمت پایه ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار دلار، تابلوی «بی» از فرهاد مشیری به قیمت ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار و «بیشه» اثری از سهراب سپری با قیمت پایه ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار، از آثار ایرانی هستند که در این حراجی زیر چکش می‌روند.  

آثاری از هنرمندان مصر، ترکیه، لبنان، عراق، فلسطین، مراکش، عربستان سعودی و امارات در کنار آثار هنرمندان ایرانی در این دوره از حراجی کریستیز برای فروش عرضه می‌شوند.   

امسال ۲۵۰ سالگی کریستیز گرامی داشته می‌شود.

نظر شما