شناسهٔ خبر: 46784 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«منظومه‌ پیامبر نامبعوث» چاپ شد/برگزاری مراسم رونمایی

کتاب «منظومه پیامبر نامبعوث» نوشته علی اتحاد که به تازگی توسط انتشارات اختران چاپ شده، روز پنجشنبه ۲۹ مهر رونمایی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی اتحاد نویسنده ضمن اعلام خبر انتشار این کتاب گفت: کتاب «منظومه پیامبر نامبعوث» در سال ۹۴ نوشته شد و به تازگی توسط انتشارات اختران به چاپ رسیده است. در طراحی و صفحه آرایی این کتاب از تکنیک‌های صفحه آرایی کتاب‌های چاپ سنگی قاجار استفاده شده و الگویی تازه برای نشر شعر پیشنهاد می‌کند.

وی افزود: منظومه‌ پیامبر نامبعوث، شعری روایی است. پیش از این هم در متن کارهای نمایشی یا اجرایی که می‌نوشتم بندهای زیادی به چشم می‌آمد که از زیبایی شناسی شعر بهره می‌برد ولی این اولین تجربه‌ جدی من در حوزه‌ شعر است. هر چند به عنوان نویسنده اصراری ندارم که این متن در سپهرِ شعر بررسی شود. بیش از هر چیز این متن برای من متنی روایی است؛ چه شعر دانسته شود و چه نه.

این نویسنده در ادامه گفت: منظومه‌ پیامبر نامبعوث، یک خودنگاره است. زندگینامه‌ای شاعرانه که به جای در بر داشتن مختصات معمول زندگی یک انسان، سراغ محتویات ذهنی فرد می‌رود. این کتاب خاطرات شخصی من است. همیشه برایم بی معنا بود که در اتوبیوگرافی کسی بخوانم که به مدرسه‌ فلان رفته (همه به مدرسه می‌روند) یا در کودکی فلان بازی را می‌کرده چون همه بازی می‌کنند.

اتحاد گفت: جغرافیای ذهنی انسان‌ها بیش از هر چیزی من را مجذوب می‌کند. منظومه‌ پیامبر نامبعوث بازنمایاننده‌ درونیاتم است؛ در عین حال به صورت همزمان بازتاب دهنده‌ آن چه در این سه دهه پیرامون خود دیده‌ام. این همه البته مانند باقی دوره‌ کاری‌ام، رمزگذاری شده و به زبان و شکل روایی‌ای که می‌پسندم بیان شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب روز پنجشنبه ۲۹ مهر از ساعت ۱۸ در فروشگاه نشر هنوز واقع در خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر،‌ پلاک ۱۳۴، طبقه دوم برگزار می شود. این کتاب نسخه ای صوتی هم دارد که در مراسم رونمایی درباره اش توضیح داده خواهد شد.

نظر شما