شناسهٔ خبر: 46786 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش مستندی با حضور میشل اوباما؛ نقشی که مادربزرگ مریل استریپ در زندگی‌او داشت/ دفاع از حقوق زنان

فیلم مستندی که از سفر مریل اتریپ و میشل اوباما همسر رییس‌جمهوری آمریکا از سفر به آفریقا ساخته شده بود، در شبکه سی‌ان‌ان روی آنتن رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مریل استریپ بازیگر هالیوودی که همواره تلاش کرده تا از حقوق زنان دفاع کند، چندی پیش در سفر به مراکش میشل اوباما را همراهی کرد. این سفر که بخشی از کمپین «بگذارید دختران یاد بگیرند» بود، از سوی بخش مستند شبکه سی‌ان‌ان به صورت فیلم مستندی در آمد که اکنون روی آنتن رفته است.

در این مستند که با عنوان «ما برمی‌خیزیم» ساخته شده نشان داده می‌شود که استریپ با زنان و دختران درباره تلاش‌هایش برای حمایت از حقوق زنان صحبت می‌کند و بر ضرورت تحصیل دختران تاکید دارد.

وی در بخشی از این فیلم می‌گوید: چیزی که مرا به اینجا رساند مادربزرگم بود.

بازیگر ۶۷ ساله که تاکنون ۲۰ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده در سخنانش گفت: زمانی که با اصلاحیه قانون در سال ۱۹۲۰ به زنان حق رای داده شد، مادربزرگم سه فرزند داشت که باید از آنها مراقبت می‌کرد اما هم‌زمان او بسیار به استفاده از این حق اهمیت می‌داد و برایش اهمیت داشت که چه کسی رای می‌آورد و چه کسی باید انتخاب شود. او همان زمان یکی از اعضای شورای مدرسه بود و انتخابات در شورای مدرسه هم برایش اهمیت داشت و همیشه به شوهرش هم می‌گفت که باید در این زمینه فعال حضور داشته باشد.

استریپ افزود: اما برای پدربزرگم مهم نبود و به جای آن مادربزرگم همه تلاشش را می‌کرد تا از طریق قانون بتواند نظراتش را پیش ببرد.

استریپ همچنین تاکید کرد در هر نسل زندگی زنان باید بهتر از نسل پیش باشد و با بیان که پدر و مادر او امکان رفتن به دانشگاه را نداشتند چون از پس پرداخت شهریه بالای آن برنمی‌آمدند، گفت خود او توانست به کالج برود و بعد از مدرسه نمایش ییل فارغ التحصیل شود و مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد.

این بازیگر سال پیش نیز یک کلاس فیلمنامه‌نویسی برای زنان بالای ۴۰ سال ترتیب داده بود تا از امکان حضور آن‌ها در صنعت فیلمسازی دفاع کرده باشد.

نظر شما