شناسهٔ خبر: 46807 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنفرانس «وحدت اسلامی: اساس گفتمان» برگزار می شود

متکی، معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب گفت: کنفرانس مشترک ایران و روسیه تحت عنوان «وحدت اسلامی: اساس گفتمان» چهارشنبه ۲۸ مهر در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منوچهر متکی معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب در آستانه تشکیل کنفرانس مشترک ایران و روسیه تحت عنوان «وحدت اسلامی: اساس گفتمان» گفت: این کنفرانس با مشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شورای مفتیان روسیه و با حضور علما و صاحبنظران دو کشور و مهمانانی از چند کشور اسلامی چهارشنبه ۲۸ مهر در مسکو برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را که برای اولین بار برگزار می‌شود نفی تفکرات افراطی و جریانات تکفیری و تأکید بر ضرورت وحدت و اتحاد امت اسلامی برشمرد.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب نقشه‌های دشمنان اسلام طی ۵ سال گذشته از طریق تشکیل گروه‌های تکفیری تروریستی و راه‌اندازی جنگ داخلی در دنیای اسلام با اقدامات تروریستی را در پایان راه خود ارزیابی نمود و اظهار داشت: علیرغم خسارت‌های فراوان وارده شرایط برای همگرایی دوباره مسلمین فراهم می‌شود.

هیئت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی متشکل از علمای شیعه و سنی و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ریاست آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب برای شرکت در این کنفرانس امروز (سه شنبه) عازم مسکو می‌شوند

نظر شما