شناسهٔ خبر: 46850 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیکر محمدرضا رستمی خبرنگار فقید در زادگاهش آرام گرفت

پیکر محمدرضا رستمی روزنامه‌نگار حوزه‌ فرهنگ و هنر در زادگاهش، اسدآباد واقع در استان همدان تشییع و به‌خاک سپرده شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد رستمی پیش از ظهر جمعه ۳۰ مهرماه در امامزاده عبدالله شهرستان اسدآباد در استان همدان، با حضور اصحاب رسانه، مسئولان و اهالی این شهر برگزار شد.

در این مراسم و پس از قرائت پیام تسلیت مسئولان مختلف کشوری و استانی، مجید رضاییان استاد علوم ارتباطات اجتماعی و روزنامه‌نگار پیشکسوت درباره این خبرنگار فقید و ویژگی‌های شخصیتی او، سخنانی ایراد کرد.

رضاییان از جمله گفت: نمی‌دانم باید به چه کسی تسلیت بگویم؟ به جامعه خبرنگاران؟ به خودم؟ به خانواده‌اش؟ به چه‌کسی باید تسلیت بگوییم؟ امروز هم که اینجا جمع شده‌ایم، همه در شوک هستیم. هیچکس این اتفاق تلخ را باور نمی‌کند.

وی یکی از خصوصیات رضا رستمی را اینگونه بیان کرد: او در هر رسانه‌ای که کار می‌کرد، به‌شدت وفادار بود. خیلی منصف بود و شما بهتر می‌دانید روزنامه‌نگار منصف، یعنی چه؟ یعنی اینکه پا روی دیدگاه خودش بگذارد، پا روی هوای نفسش بگذارد و در چارچوبی که باید کار کند، عالی و باکیفیت کار کند.

این استاد دانشگاه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه داستان‌ها و اشعار منتشرنشده‌ رضا رستمی به زودی منتشر شود، گفت: رستمی بهترین قلم را داشت. من به‌عنوان سردبیر او، شهادت می‌دهم که گزارش‌ها و مصاحبه‌های او کمتر از شعرها و داستان‌هایش نبود. تصویرگرایی در قلم او عالی بود. ما گزارش‌نویس خوب کم داریم و رضا یکی از بهترین‌ها بود.

رضائیان در پایان سخنانش، درگذشت این خبرنگار فقید را به خانواده او تسلیت گفت و افزود: رضا رستمی خون دل خورد ولی منصف هم بود و آنچه را که باید انجام می‌داد، انجام داد.

در پایان این مراسم الهه خسروی یگانه، خبرنگار و همسر محمدرضا رستمی در سخنانی با بیان اینکه امروز کسی را به خاک سپردیم که اسوه شرف و آزادگی و نمونه حریت و پاره تن من بود، گفت او را به اینجا برگرداندم چون اینجا را دوست داشت. جناب محمدرضا رستمی بزرگترین آدمی بود که دیدم. غصه فرهنگ را خورد، غم همه مردم را داشت، به خاطر خونی که در جگرش شد، حرمت این خاک را نگه داشت.

همسر زنده یاد رستمی همچنین با بیان اینکه همسرش عاشق سعدی بود، این شعر را برای آرامش روح آن مرحوم، قرائت کرد: ای یار جفا کرده پیوند بریده /  این بود وفاداری و عهد تو ندیده

بر اساس این گزارش، مراسم ختم او نیز امروز ۳۰ مهر ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد صاحب‌الزمان شهر اسدآباد واقع در میدان مطهری برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود زنده‌یاد محمدرضا رستمی که پیش‌تر دبیر فرهنگ و هنر خبرآنلاین بود، بامداد پنجشنبه ۲۹ مهر بعد از جراحی مغز در بیمارستان شهدای تجریش در تهران، دار فانی را وداع گفت.  

نظر شما