شناسهٔ خبر: 46853 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«هنر شفاف اندیشیدن» به چاپ سی و دوم رسید

کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی، با ترجمه عادل فردوسی پور توسط نشر چشمه به چاپ سی و دوم رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی پور به تازگی توسط نشر چشمه به چاپ سی و دوم رسیده است. اولین چاپ این کتاب سال گذشته به بازار نشر عرضه شد. فردوسی پور این کتاب را به طور مشترک با بهزاد توکلی و علی شهروز ترجمه کرده است.

علاوه بر تهران، مراسم رونمایی از این کتاب به مناسبت تجدید چاپش، در کرمان هم برگزار شده است.

این کتاب در ۹۹ بخش مختلف که هر کدام عنوان‌ و موضوع مجزایی دارند به بررسی دقیق استدلال‌های معیوبی می‌پردازد که منجر به تکرار اشتباهات از طرف اشخاص، حرفه‌ها و ملت‌ها می‌شود. دوبلی در این کتاب، دستورالعملی برای شادمانی ارائه نمی‌دهد، بلکه شناختی درمورد چگونگی کارکرد ذهن ارائه می‌کند.

به عبارت دیگر می‌توان گفت این کتاب اثری موشکافانه درباره پیشگیری از غمگینی خودساخته است. رابرت چالدینی نویسنده‌ کتاب «تاثیر»، درباره‌ این کتاب می‌گوید: دوبلی متدوال‌ترین ایرادهای تصمیم‌گیری ما را با فصاحت بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد چگونه می‌توان به کمک حس مثبت و آموزنده با آن‌ها مقابله کرد.

رولف دوبلی نویسنده‌ این کتاب، متولد سال ۱۹۶۶، رمان‌نویس و کارآفرین سویسی است. او فارغ‌التحصیل ام‌بی‌اِی و دکترای فلسفه‌ اقتصاد از دانشگاه سنت گالن سویس است. دوبلی از موسسان getAbstract، بزرگ‌ترین فراهم‌آورنده‌ خلاصه‌ کتاب و عمده‌ شهرت او به خاطر تالیف کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» است که به سرعت به موفقیت دست پیدا کرد و در صدر جدول کتاب‌های پرفروش آلمان قرار گرفت. این کتاب به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده است.

نظر شما