شناسهٔ خبر: 46859 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فروش اثر «کیارستمی» برای کودکان مبتلا به «ایدز»

عکسی از زنده‌یاد «عباس کیارستمی»، در سریع‌ترین زمان ممکن و در نخستین دقایق اولین نمایشگاه «هنر و اچ‌آی‌وی/ ایدز»؛ از سوی یک مجموعه‌دار، در گالری پردیس سینمایی ملت تهران خریداری شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه شرق؛ عکسی از زنده‌یاد «عباس کیارستمی»، در سریع‌ترین زمان ممکن و در نخستین دقایق اولین نمایشگاه «هنر و اچ‌آی‌وی/ ایدز»؛ از سوی یک مجموعه‌دار، در گالری پردیس سینمایی ملت تهران خریداری شد. نخستین نمایشگاه «هنر و اچ‌آی‌وی/ ایدز» HIV/Aids با دبیری هنری «کتایون مقدم»، ساعت پنج بعدازظهر پنجشنبه ٢٩ مهر و یک روز قبل از افتتاح رسمی آن، پذیرای تعدادی از مجموعه‌داران آثار هنرهای تجسمی کشور بود. در این افتتاحیه عکسی از زنده‌یاد «عباس کیارستمی»، بدون عنوان، آنالوگ و در اندازه ٣٠×٤٠ که در سال  ١٣٧٨ گرفته شده بود و این هنرمند سرشناس، در زمان حیاتش آن را امضا و قاب کرده بود، در نخستین دقایق نمایشگاه، از سوی یک مجموعه‌دار خریداری شد. در همان روز، اثری از «آنه محمد تاتاری» بدون عنوان، با تکنیک ترکیب مواد روی بوم، در اندازه ١٥٨×١٤١، محصول سال ١٣٩٥ و همچنین اثری از «کتایون مقدم»، از سوی همین مجموعه‌دار و نیز اثری از «فرح اصولی» با عنوان «پرواز»، با تکنیک آکریلیک روی بوم، در اندازه ٣٠×٣٠، محصول سال ١٣٨٩، از سوی یک مجموعه‌دار دیگر خریداری شد. در نمایشگاه «هنر و اچ‌آی‌وی/ ایدز» به ‌نفع کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی/ ایدز، یک قطعه عکس چاپ دیجیتال اثر «سیف‌الله صمدیان»، از پشت صحنه فیلم «ABC آفریقا» به کارگردانی زنده‌یاد «عباس کیارستمی» و همچنین دو قطعه عکس از «جاسم غضبان‌پور»، از صحنه و پشت صحنه فیلم سینمایی «زندگی و دیگر هیچ» به کارگردانی این هنرمند ارزنده کشورمان به نمایش گذاشته شده است.

نخستین نمایشگاه «هنر و اچ‌آی‌وی/ ایدز» برای حمایت از کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی/ ایدز، تا ١٤ آبان پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود تا از کودکان مبتلا به ایدز حمایت‌ کند و به آنها یاری برساند. در نمایشگاه «هنر و اچ‌آی‌وی/ ایدز» تعداد ٧٥ اثر از ٦٥ هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی در شاخه‌های نقاشی، حجم، عکس، طراحی و چاپ به نمایش درآمده است که عبارت‌اند از: ایرج اسکندری، آریا اقبال، مرتضی اسدی، علیرضا اسانلو، فرح اصولی، بابک اطمینانی، ف. اخلاقی، سیروس آقاخانی، رضا افسری، یعقوب امدادیان، آرمان استپانیان، فریدون امیدی، محمدعلی بنی‌اسدی، مهناز پسیخانی، آنه محمد تاتاری، مجتبی تاجیک، جمشید حقیقت‌شناس، ابراهیم حقیقی، محمد حمزه‌ای، محمد خلیلی، رضا خیاطان، بهروز دارش، علی ذاکری، مصطفی دشتی، لیلی درخشانی، مهشید رحیم‌تبریزی، سیف‌الله صمدیان، هادی روشن‌ضمیر، عزیز ساعتی، علی‌رضا سعادتمند، گیزلا سینایی، فرح ابوالقاسم، رزیتا شرف‌جهان، طاهر شیخ الحکما، بهزاد شیشه‌گران، حامد صحیحی، سعید صادقی، ترانه صادقیان، سیدمحمد بهشتی، امیر عابدی، مینا غازیانی، جاسم غضبان‌پور، هادی فدوی، علی فرامرزی، نیلوفر قادری‌نژاد، شادی قدیریان، بهنام کامرانی، حمیدرضا کرمی، عباس کیارستمی، بابک گرمچی، کورش گلناری، رضا لواسانی، حسین ماهر، میترا محاسنی، بهروز مسلمیان، معصومه مظفری، منوچهر معتبر، کتایون مقدم، نازیلا مقدم، الهه مقدمی، مینا نادری، کاوه نجم‌آبادی، امین نورانی، علی ندایی، رضا هدایت و داور یوسفی.

نظر شما