شناسهٔ خبر: 46911 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس علمای صربستان در دیدار ابراهیمی ترکمان: جمهوری اسلامی به تنهایی بار جهان اسلام را به دوش می‌کشد

سعاد نَصوفوویچ، در دیدار رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تنهایی بار جهان اسلام را به دوش می‌کشد و فخر جهان اسلام است و ما برای ملت ایران دعا می‌کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به بلگراد، عصر روز شنبه، اول آبان‌ماه با سعاد نَصوفوویچ، رییس العلمای صربستان دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی بینادین عامل شناخت روابط بهتر میان ادیان الهی است

در این دیدار، ابراهیمی‌ترکمان با ابراز خرسندی از دیدار با برادر دینی و رییس العلمای صربستان گفت: گروه‌های افراطی و تکفیری جریان انحرافی در اسلام هستند و نباید اجازه دهیم که موجب تفرقه و جدایی امت اسلامی را فراهم کنند؛ چراکه اسلام دین صلح، عشق و محبت است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تبریک انتخاب رییس العلمای صربستان به عنوان مفتی جدید مسلمانان صربستان اظهار کرد: فرق مختلف اسلامی دیدگاه‌های مشترکی دارند که باید برای تحقق وحدت و همکاری بیشتر بر آنان پافشاری کنند. اسلام واقعی، زندگی مسالمت آمیز و گفت‌وگو را توصیه و تأکید کرده و وحدت، ضرورت انکارناپذیر امروز محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی با صربستان گفت: باید تلاش کنیم مسلمانان با روح دین بیشتر آشنا شوند و در جهت گفت‌وگوی بین الادیان که عامل ایجاد شناخت بهتر از روح دین و روابط بهتر میان ادیان الهی است، برنامه ریزی کنیم. ایران در این زمینه اقدامات بی نظیری را به انجام رسانده و آمادگی استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات شما در این خصوص را داریم.

شکل گیری عمق دیدگاه‌های صربستانی‌ها با حافظ و مولانا

نَصوفوویچ، رییس العلمای صربستان طی سخنانی، دیدار امروز را تلفیق فرهنگ و دین دانست و گفت: صربستان تلاش فراوانی را در حوزه فرهنگ انجام می‌دهد و این نشان دهنده روابط بسیار خوب ما در این جامعه قلمداد می‌شود. با افتخار از شما به عنوان نماینده کشوری که سمبل فرهنگ هستید، استقبال می‌کنیم.

عضو کمیسیون هیئت دولت در علوم دینی افزود: ما در این کشور با ادبیات روسی آشنا و همراه بوده‌ایم، اما عمق دیدگاه‌های ما با حافظ و مولانا شکل گرفته و روابط خوبی را با فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی و کشور جمهوری اسلامی ایران داریم.

وی ادامه داد: نیمی از فرهنگ و تمدن اسلامی با فرهنگ و تمدن ایرانی آمیخته شده و برای آموزش بهتر این فرهنگ باید از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی ایران بهره برداری و در جهت همکاری‌ها تلاش نماییم که در این خصوص برنامه‌هایی را در دست بررسی و اقدام داریم.

رییس العلمای صربستان در پایان سخنان خود، تأکید کرد: حضور شما در این مکان پیام و نشانه خوبی از همدلی و همکاری میان دو طرف دارد و از صمیم قلب تأکید می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران باعث آبروی امت اسلام شده و به تنهایی بار جهان اسلام را به دوش می‌کشد. ایران فخر جهان اسلام است و ما برای ملت ایران دعا می‌کنیم.

در ادامه این دیدار، ابراهیمی‌ترکمان از سعاد نَصوفوویچ برای حضور در برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام دعوت کرد.

مجید فهیم پور سفیر کشورمان  و محسن سلیمانی وابسته فرهنگی کشورمان در صربستان حضور داشتند.

بنابر اعلام این خبر، ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد و افتتاح غرفه ایران و همچنین، ملاقات با وزیر فرهنگ و رسانه صربستان، امضاء تبادلات فرهنگی و همچنین همکاری‌های دو کتابخانه ملی و بازدید از مراکز فرهنگی و هنری و بحث و تبادل نظر برای گسترش همکاری‌های به صربستان سفر کرده است

نظر شما