شناسهٔ خبر: 46917 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عباس صدری، پژوهشگر فلسفه درگذشت/ استادی که سمبل و نمادی از ادب آکادمیک در نظام دانشگاهی ایران بود

عباس صدری، استاد و مولف رشته فلسفه شب گذشته یکشنبه دوم آبان‌ماه دارفانی را وداع گفت.

عباس صدری، پژوهشگر فلسفه درگذشت/ استادی که سمبل و نمادی از ادب آکادمیک در نظام دانشگاهی ایران بود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمد میلانی از شاگردان عباس صدریبا اعلام این خبر افزود: استاد صدری به بیماری سرطان روده مبتلا بود و یکسال شیمی درمانی می‌کرد اما شب گذشته بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی ادامه داد: من به عنوان شاگرد وی و کسی که لحظات و روزهای آخر عمرش، محضرش را درک کردم، او را سمبل و نمادی از ادب آکادمیک در نظام دانشگاهی ایران می‌دانم، استادی که به اندازه آموزشی که به دانشجویانش می‌داد، خودش هم مطالعه و تحقیق می‌کرد.

این پژوهشگر افزود: دکتر صدری لحظه‌ای از تحقیق و علم‌آموزی و مباحثات فلسفی غافل نمی‌شد. حتی در این روزهای پایانی تا بیش از سه ساعت مباحثه فلسفی می‌کردیم اما متاسفانه آن ارج و منزلتی که داشت مورد درک نظام آموزش و عالی نشد و بسیار بیش از اینها جاداشت که از حضورش استفاده شود و جایگاه واقعی وی به او داده شود.

میلانی با بیان اینکه استاد صدری علاوه بر آثار فلسفی که دارد، مجموعه یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌هایی منظم و مدون دارد که حاصل ۲۵ سال تحقیق و مطالعه مستمر درباب قرآن، تفسیرهای قرآنی و آیات است، اظهار کرد: همچنین برخی از کشفیات وی درباره وقایع مهم تاریخ اسلام در زمان پیامبر(ص) از دیگر آثار این استاد فلسفه است.

وی در پایان گفت: دکتر عباس صدری به ‌حق یکی از آخرین بازماندگان نسل استاد محقق‌های علوم انسانی بود و هیچگاه به یکی از این دو مهم به تنهایی اکتفا نکرد. صدری بی‌شک از نوادر دوران ما بود و خاطرش در یاد دوستدارنش با علم و ادب و تواضع و نظم در کار همراه و جاودان باقی خواهد ماند.‌

نظر شما