شناسهٔ خبر: 46968 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مراسم «روز ایران» در نمایشگاه کتاب بلگراد

مراسم «روز ایران» در شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به بلگراد، عصر روز گذشته (۳ آبان‌ماه) ضمن حضور در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، «روز ایران» را افتتاح کرد.

در این رویداد فرهنگی که رییس کتابخانه ملی صربستان و تعدادی از مهمانان صربی، حضور داشتند برنامه نقال خوانی و موسیقی سنتی از سوی گروه‌های اعزامی اجرا شد.

پس از آن، ابراهیمی‌ترکمان در سخنانی، جایگاه فرهنگ غنی ایرانی ‌ـ اسلامی را در طول تاریخ تأثیرگذار دانست و اظهار امیدواری کرد تا با حضور در چنین رویدادهای فرهنگی شاهد معرفی هرچه بیشتر داشته‌های فرهنگی کشورمان که مخاطبان فراوانی را به خود اختصاص داده است، باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، از وزارت فرهنگ و رسانه و شهرداری صربستان به دلیل دعوت از جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه تشکر کرد.

در بخش پایانی این برنامه با حضور رییس کتابخانه ملی صربستان، فهیم‌پور، سفیر ایران در صربستان، سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران و دیگر مقامات این کشور، دیوان حافظ به زبان صربی همراه با تعدادی از آثار برجسته مینیاتور استاد فرشچیان که توسط رایزنی فرهنگی کشورمان ترجمه و به‌صورت نفیس چاپ شده بود، معرفی شد.

بنا بر اعلام این خبر، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد دیدار با مقامات عالی صربستان و همچنین امضای تبادلات فرهنگی و همکاری‌های دو کتابخانه ملی ایران و صربستان و بازدید از مراکز فرهنگی و هنری بلگراد و بحث و تبادل نظر برای گسترش همکاری‌های دوجانبه به صربستان سفر کرد.

شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد بعد از ظهر یکشنبه ۲ آبان افتتاح شده و روز یکشنبه ۹ آبان با برگزاری آیین اختتامیه، به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما