شناسهٔ خبر: 46971 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امشب در برنامه زاویه بررسی می‌شود؛ چرا وزاری ارشاد مستعجل‌اند؟

گروه اندیشه و فرهنگ شبکه چهار سیما، برنامه امشب زاویه را به بررسی این پرسش که «چرا وزرای ارشاد دولت مستعجل اند؟» اختصاص داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ تاریخ سیاسی ایران بعد از انقلاب اسلامی را که ورق بزنیم می بینیم در چهار دوره سازندگی، اصلاحات، عدالت و اعتدال،  پیش از پایان کار دولت، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی پاستور را نیمه کاره رها کردند.

مشکل از کجاست؟ آیا وزرای مستعفی ارشاد نتوانسته اند نظر مراجع و علما را در عرصة فرهنگ تأمین کنند یا  وابستگی بالای حوزه فرهنگ به پول‌های دولتی، رشد و بالندگی فرهنگ و هنر را بسیار سخت کرده و آنها نتوانسته اند مطالبات مردمی را محقق کنند؟ یا سیاست گذاری های کلان دست و بال وزرای مستعفی ارشاد و همکارانش را بسته و آنها را وادار کرده نیمه کاره وزارت را رها کنند؟ یا نگرش ها و عملکردهای این وزرا ناسازگار با رسالت و اهداف تعریف شده برای آنها بوده یا ساختار موجود وزارت ارشاد از درون و نگاهها و  فشارهای بیرونی در نیمه کاره ماندن کار این وزرا سهیم بوده است؟  
 
پرسش پایه امشب زاویه این است که چرا در دوره‌های مختلف، وزرای ارشاد نیمه کاره پاستور را ترک کردند؟   
اما پرسشهای دیگر زاویه:  
۱. چرا در کشور ما نوسانات در وزارت ارشاد بیش از دیگر وزارتخانه هاست؟ به عبارتی: چرا کارت های قرمز مجلس بیشتر نصیب وزارت ارشاد می‌شود؟ مشکل در کجاست؟  
۲. آیا تکلیف ساختمان بهارستان ارشاد در سیاستگذاری فرهنگی مشخص است؟  
۳. ما از وزیر ارشاد به طور عام و وزاری مستعفی ارشاد به طور خاص چه مطالباتی داریم که با محقق نشدن آن مطالبات به آنها کارت قرمز می دهیم؟

برنامه امشب زاویه به موضوع «چرامعمولا وزرای ارشاد دولت مستعجل اند؟» می پردازد. این برنامه با حضور  علی ذوعلم، حسن بنیانیان، مسعود کوثری و محمد جواد حق شناس ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.

نظر شما