شناسهٔ خبر: 46982 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مل گیبسون: هرگز به کسی بی‌احترامی نکردم/ ۱۰ سال بایکوت شدم

کارگردان - بازیگر مشهور در گفت‌وگویی به مسایلی که ۱۰ سال پیش موجب شد تا خط سیاهی بر زندگی حرفه‌ای او کشیده شود پرداخته و معتقد است هرگز قصد بی‌احترامی به کسی را نداشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مل گیبسون در گفت‌وگویی جدید درباره ماجراهایی که سال ۲۰۰۶ علیه او به راه افتاد حرف زده و می‌گوید احساسات ضدیهودی ندارد و با مردمی که یهودی هستند، مشکلی ندارد.

این بازیگر که سال ۲۰۰۶ برای رانندگی تحت تاثیر الکل بازداشت شد طبق اظهارات پلیس هنگام بازداشت مطالب متعددی را علیه یهودی‌ها مطرح کرد که از جمله آنها این بود که او گفت معتقد است یهودی‌ها مسئول همه جنگ‌های جهان هستند.

مل گیبسون که برای معرفی فیلم جدیدش «لبه اره آهن‌بری» حاضر شده بود درباره این بازداشت نیز صحبت کرد.

وی گفت: این یک حادثه ناگوار بود. من از این که بازداشت می‌شدم ناراحت بودم و مامور پلیس به صورت غیرقانونی حرف‌های مرا ضبط کرد و هرگز هم برای این کار تحت تعقیب واقع نشد و آنها این حرف‌ها را که در حالت ناهوشیار از من ضبط شده بود منتشر کردند تا از این ماجرا کسب سود کنند و این منصفانه نیست. من می‌دانم که هستم و می‌دانم نباید به خودم اجازه بدهم دچار فروپاشی عصبی بشوم. هرگز چنین اجازه‌ای به خودم نمی‌دهم.

اما انتشار این خبرها برای مل گیبسون مشکلات زیادی ایجاد کرد و این بازیگر نتوانست نقشی درخور به دست آورد و به دنبال این ماجراها تقریبا بایکوت شد. اما او معتقد است همه این ماجراها غیرمنصفانه بود.

گیبسون گفت: من هرگز تبعیض قائل نمی‌شوم و کاری نمی‌کنم که شهرتم خدشه‌دار شود و برای یک اتفاق که در ماشین پلیس افتاد نباید همه زندگی من و کارهایم تحت شعاع واقع شود و این واقعا غیرمنصفانه است.

گیبسون که به عنوان بازیگر همواره با نقدهای مثبت روبه رو شده و در نقش کارگردان نیز همواره موفق بوده در فیلم جدیدش که درامی درباره جنگ جهانی دوم است یک سرباز مخالف آدم‌کشی را در مرکز توجه قرار داده است. این فیلم با نقدهای بسیار مثبتی روبه‌رو شده و منتقد گاردین آن را یک فیلم فوق‌العاده برای بازگشت مل گیبسون خوانده است.

گیبسون گفته است: ۱۰ سال از آن روز گذشته و من حالا حس خوبی دارم و هوشیارم و همه آن مسایل برایم به گذشته مربوط است اما بعضی‌ها سعی می‌کنند آن‌ها راجلو بیاورند و دوباره مطرح کنند در حالی که من نمی‌فهمم چرا؟ چرا باید پس از ۱۰ سال سعی کنیم تا همه این مسایل را تازه کنیم؟ در واقع اگر من آن کسی بودم که آنها می‌گویند، یک فرد کینه‌جو، باید چنین رفتاری از من در جای دیگری هم سر میزد اما چنین چیزی جایی دیده نشد.

تاریخ جنجالی گیبسون شامل نظرهای تند او درباره مساله همجنس‌گرایی و نیز تهدید به مرگ نژادپرستانه نسبت به نامزد قبلی‌اش هم در همان مقطع شده بود. همه این مسایل موجب شد تا او دقیقا یک دهه از کار باز بماند؛ هرچند او با فیلم جدیدش با اقبال زیادی روبه رو شده و اخیر اعلام کرد قسمت بعدی فیلم پرفروشش «مصایب مسیح» را با عنوان «رستاخیز» خواهد ساخت.  

نظر شما