شناسهٔ خبر: 47024 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اهدای جایزه جشنواره بلژیکی به «رویاهای دم صبح»

«رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی جایزه جشنواره لیبرته بلژیک را به فهرست جوایز قبلی خود اضافه کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فستیوال لیبرته بلژیک که امسال میزبان دو فیلم مستند ایرانی «رویاهای دم صبح» و «سونیتا» در این جشنواره بود، جایزه «اسمارت‌بی» (SMartBe) هیات داوران را به فیلم مستند مهرداد اسکویی اهدا کرد.

این دو فیلم که در جشنواره لیبرته بلژیک و در بخش مسابقه بین الملل حضور داشتند با اقبال مخاطبان روبه رو شدند.

هیات داوران درباره فیلم «رویاهای دم صبح» ضمن ستایش نگاه زیباشناسانه فیلم گفته است: حضور محتاطانه دوربین امکان ایجاد فضایی آزاد و محترمانه را برای بیان ایجاد می‌کند. این فیلم می‌تواند با ایجاد نزدیکی در حد بالا با جوانان زندانی، تماشاگر را نیز تحت تاثیر این مسایل قرار دهد. از طریق صحنه‌های صمیمانه، فیلم «رویاهای دم صبح» به ما این امکان را می‌دهد تا با وجود کنتراستی دراماتیک و معمولا سخت با موضوع ارتباط برقرار کنیم و با لبخندی روشن و به عنوان مخاطبی کنجکاو در زندگی این دختران سهیم شویم. این مستند همچنین ما را با مهارت فنی و قابل توجهی روبه رو می‌کند و از این توانایی برخوردار است تا در سفر متقاعدکننده در فضایی محدود و به لطف حس بسیار خوب ناشی از قاب‌بندی‌ها، ما را با خود همراه کند.

این جشنواره در بروکسل پایتخت بلژیک از ۲۰ تا ۲۹ اکتبر (۲۹ مهر تا ۸ آبان) برگزار ‌شد و امسال در بخش مسابقه ٢٨ فیلم شرکت داشتند.

نظر شما