شناسهٔ خبر: 47140 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«طنز در کاغذ کاهی» از نگاه عمران صلاحی منتشر شد

کتابی از عمران صلاحی شاعر و طنزپرداز معاصر، ۱۰ سال پس از درگذشت وی منتشر شد.

عمران صلاحی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انتشارات مروارید کتابی تازه از مرحوم عمران صلاحی را با عنوان «طنز  در کاغذ کاهی» منتشر کرد که شامل بررسی و پژوهش این شاعر و طنزپرداز بر مطالب چهار نشریه طنز باباشمل، توفیق، چلنگر و نسیم شمال است.

به گفته بهاره و یاشار صلاحی فرزندان مرحوم عمران صلاحی در مقدمه این کتاب، این اثر را باید مجموعه چهار مقاله پژوهشی در زمینه مرور و معرفی این نشریات طنز دانست که در سال‌نامه‌های سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ مجله گل‌آقا منتشر شده است.  

همچنین در این کتاب مقاله‌ای درباره نشریه طنز لک‌لک نیز منتشر شده است که در سال‌نامه سال ۱۳۸۴ گل‌آقا منتشر شده است و ترجمه‌ای است از بخشی از کتاب «روزنامه‌های طنز آذربایجان» تالیف «ناظم آخوندف» به همراه معرفی کوتاهی از فعالیت‌های جبار باغچه‌بان در زمینه طنز مطبوعاتی.

به گفته فرزندان صلاحی برای انتشار این کتاب تغییری در متن اصلی مقالات داده نشده است بلکه تنها با مراجعه به منابع معرفی شده و برخی منابع دیگر، تصاویر کتاب، بازبینی شده و نمونه‌های واضح‌تری برای درج در این کتاب انتخاب شده است.

یادآوری می‌شود مرحوم عمران صلاحی در یازدهم مهرماه سال ۱۳۸۵ در تهران درگذشت. وی از طنزپردازان شهیر معاصر ایران به شمار می‌رفت که در دوران فعالیت ادبی خود بیش از ۳۰ اثر مکتوب را منتشر کرده است.

نظر شما