شناسهٔ خبر: 47141 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش مسجدجامعی به احتمال تصدی مسئولیت کتابخانه ملی

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به شنیده ها در خصوص مذاکره با وی برای تصدی مسئولیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی واکنش نشان داد.

احمد مسجدجامعی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با  حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به این سوال که گفته شده است که آقای رئیس جمهور برای تصدی مسئولیت ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با شما گفتگو کرده است، در حالی که می خندید، گفت: سوال بعدی!

وی در بیان ارزیابی خود از تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیش بینی اش از آینده کاری سیدرضا صالحی امیری در این وزارتخانه با توجه به فضای کلی فرهنگی حاکم بر جامعه، گفت: مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار دشوار و این وزارتخانه، در عین حال وزارتخانه ای مهم است.

مسجدجامعی گفت: ما می دانیم که سه وزیر همزمان استعفا دادند و در حالی که وزارتخانه ای مثل آموزش و پرورش میلیون ها دانش آموز را تحت پوشش دارد و یا وزارتخانه ورزش و جوانان مثلاً صدها هزار هوادار را مدیریت می کند، اما بازتابی که استعفای وزیر ارشاد داشت، آن دو تای دیگر نداشت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این نشانه اهمیت و تاثیرگذاری وزارت ارشاد است، اضافه کرد: سابق بر این هم هر وزیری که در ارشاد بود و استعفا داد، همین وضعیت به وجود آمد؛ چون جایگاه این وزارتخانه، جایگاهی است که با اصحاب فکر و هنر و اندیشه در ارتباط است.

وی گفت: از این جهت باید به همه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کرد که این مسئولیت را بتوانند به صورت موفق تری انجام دهند. امیدوارم آقای صالحی امیری هم با توجه به شناختی که از این حوزه دارد و آثاری که در این زمینه نوشته است، و با پشتوانه تجربه کاری که دارد، به کمک اصحاب فرهنگ و هنر، گام های بهتری بردارد و ما شاهد شکوفایی بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر و اندیشه و رسانه باشیم.

نظر شما