شناسهٔ خبر: 47157 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاثیر ۱۷ درصدی رسانه های اجتماعی در تغییر آرای انتخابات آمریکا

نظرسنجی «مؤسسه تحقیقاتی پیو» نشان می دهد که رسانه های اجتماعی نقشی تأثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

رسانه های اجتماعی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛نتایج نظرسنجی «مؤسسه تحقیقاتی پیو» نشان می دهد که رسانه های اجتماعی نقشی فوق العاده تأثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایفاء می کنند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان اذعان کرده اند که مطالب انتشار یافته در رسانه های اجتماعی در تغییر گرایش آنان نسبت به نامزدهای انتخاباتی مؤثر بوده است.

این نظرسنجی همچنین روشن می کند که در میان کاربران رسانه های اجتماعی، دموکراتها- به ویژه لیبرال دموکراتها- در مقایسه با جمهوریخواهان در موارد بیشتری دیدگاههای خود در مورد یک موضوع سیاسی یا اجتماعی و یا یک نامزد سیاسی مشخص را به دلیل آنچه که در رسانه های اجتماعی مشاهده کردند، تغییر داده اند.

در اطلاعیه رسمی که متعاقب این نظرسنجی انتشار یافت، آمده است: «۲۰ درصد از کاربران رسانه های اجتماعی می گویند که موضع خود در مورد یک موضوع سیاسی یا اجتماعی را به دلیل مطالبی که در رسانه های اجتماعی مشاهده کردند، اصلاح و تعدیل کرده اند و ۱۷ درصد نیز می گویند که رسانه های اجتماعی به آنها کمک کرده است تا دیدگاههای خود را در مورد یک نامزد سیاسی مشخص تغییر دهند».

افزون بر این، نظرسنجی مزبور نشان می دهد که تأثیر رسانه های اجتماعی منفی است. به عنوان مثال، در برابر هر سه رأی دهنده ای که دیدگاهشان نسبت به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا منفی شده بود، تنها یک رأی دهنده از  مثبت شدن دیدگاه خود نسبت به این نامزد سخن گفت.

نظر شما