شناسهٔ خبر: 47207 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از برپایی نمایشگاه فروغ فرخزاد و صادق هدایت تا حضور در آرت‌فر پاریس / سینا جعفریه از فعالیت‌های گالری ثالث می‌گوید

مدیر گالری ثالث می‌گوید در حال حاضر با گالری‌هایی در ایتالیا، فرانسه و دبی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم هنرمندان‌مان را به اشتراک بگذاریم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ سینا جعفریه مدیر گالری ثالث در مورد فعالیت‌های این گالری گفت: گالری ثالث 6 ماه است که راه‌اندازی شده و در این مدت 13 نمایشگاه گروهی و انفرادی از اساتید تجسمی و همچنین هنرمندان جوان در این گالری برگزار شده است. در حال حاضر ما یک آرتیست فرانسوی به نام ژان پیر بیریگودیو به گالری‌مان آورده‌ایم که علاقه‌ زیادی به فرهنگ و هنر ایران دارد و در نقاشی‌هایش از فونت و شعر ایرانی استفاده کرده است. این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه ژان پیر بیریگودیو است که خوش‌بختانه با بازخورد و فروش خوبی همراه شده است.

وی ادامه داد: من از شرایط فعلی گالری‌ام راضی هستم و علیرغم وقت زیادی که از من می‌گیرد، برایم لذت بخش است. گردش مالی این گالری هم به واسطه اسم نشر ثالث خوب است، یعنی اگر من یک گالری نوپا را با همین کیفیت راه‌اندازی می‌کردم، چنین بازخورد اقتصادی را نداشت.

مدیر گالری ثالث در مورد فعالیت‌های بین‌المللی گالری ثالث توضیح داد: در حال حاضر با گالری‌هایی در ایتالیا، فرانسه و دبی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم هنرمندان‌مان را به اشتراک بگذاریم، یعنی آرتیست‌های خارجی را به ایران بیاوریم تا آثارشان را در این‌جا به نمایش بگذارند و آرتیست‌های ایرانی را در قالب نمایشگاه گروهی یا انفرادی به کشورهای دیگر بفرستیم.

جعفریه در ارتباط با عدم استقبال مخاطبان ایرانی از آرتیست‌های خارجی، اضافه کرد: درست است که برای آرتیست‌های خارجی در ایران بازار آن‌چنانی وجود ندارد ولی نیاز اصلی ما این است که هنرمندان‌مان از نزدیک آثار آرتیست‌های خارجی را هم ببینند و مجموعه‌داران هم آگاه شوند که می‌توانند در گالری‌شان از آثار آرتیست‌های خارجی استفاده کنند.

مدیر گالری ثالث در مورد نحوه گزینش آرتیست‌های این گالری گفت: به دلیل آن‌که عمر گالری ثالث کمتر از یک سال است، ما هنوز در حال آزمون و خطا هستیم. البته ما رویکرد، کیفیت و استاندارد خودمان را حفظ کرده‌ایم و نمایشگاه‌های مطمئنی برگزار می‌کنیم اما در این بین سعی می‌کنیم که با آزمون و خطاهای مختلف، سلیقه مردم و شرایط بازار فروش آثار هنرهای تجسمی را بسنجیم. این روند تا 6 ماه آینده هم ادامه خواهد داشت تا ما به یک جمع‌بندی خوبی برسیم و هنرمندان خاص خودمان را بشناسیم.

جعفریه ادامه داد: ما به دنبال برپایی نمایشگاه‌های ماندگار هستیم و نمی‌خواهیم که نمایشگاه‌مان دو هفته برگزار شده و تمام شود. متأسفانه وقتی ما می‌خواهیم از نمایشگاه‌های دهه 40 و 50 یک گزارشی تهیه کنیم، به غیر از یک سری نوشته‌های آقای کریم امامی، هیچ منبع، سند و کاتالوگ دیگری از آن‌ها پیدا نمی‌کنیم. برای ما در گالری ثالث خیلی مهم است که نمایشگاه‌های‌مان سند آنلاین یا مکتوب داشته باشند و برای آیندگان بمانند.

سینا جعفریه فعالیت‌های آتی گالری ثالث را این‌گونه شرح داد: بزودی در گالری ما اتفاقات خوبی رخ خواهد داد که مهم‌ترین آن برپایی نمایشگاه فروغ فرخزاد و صادق هدایت است. نمایشگاه خانواده فرخزاد شامل نقاشی‌های دیده نشده فروغ و آثار پرویز کامیار شاپور است و نمایشگاه‌ها هدایت نیز شامل نقاشی هنرمندان با موضوع تصویر و شخصیت هدایت است که آن‌ها را خودم گردآوری می‌کنم. برای این نمایشگاه با همکاری خانواده هدایت در حال رایزنی با موزه رضا عباسی رایزنی می‌کنیم تا وسایل شخصی هدایت را از انبار موزه قرض گرفته و در نمایشگاه به نمایش درآوریم. این اتفاقات ویژه برای اولین بار در زمستان رخ خواهد داد.

وی افزود: ما تا یک ماه و نیم آینده به همراه سه تن از آرتیست‌های‌مان به نام‌های سالار احمدیان، مسعود کشمیری و بهروز حشمت مجسمه‌ساز ساکن وین در آرت‌فر پاریس شرکت خواهیم کرد.

در پایان این گفت‌وگو مدیریت گالری ثالث در ارتباط با نقش رسانه‌ها در هنر گفت: من همیشه همکاری خوبی با رسانه‌ها داشته‌ام و از هنرآنلاین که همیشه خیلی حرفه‌ای بوده و با ما همکاری کرده است، متشکرم. زمانی که مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از یک نمایشگاه حمایت می‌کنند، آن نمایشگاه بازخوردهای بهتری خواهد داشت و بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده می‌شود. اگر رسانه‌ها به همین‌ شکل نقش‌شان را پررنگ‌تر کنند، اوضاع خیلی بهتر می‌شود و ما هم در کنارشان خواهیم بود.

نظر شما