شناسهٔ خبر: 47221 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعیین تکلیف بدهکاران بلاتکلیف دانشگاه‌ها به صندوق رفاه

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص بدهکاران بلاتکلیف دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بخشنامه ای به دانشگاه ها ابلاغ کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در خصوص بدهکاران بلاتکلیف دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بخشنامه ای به دانشگاه ها ابلاغ کرد که به شرح زیر است :

با توجه به تعداد زیاد بدهکاران بلاتکلیف صندوق رفاه دانشجویان و تاکید هیات امناء صندوق رفاه دانشجویان مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت این دسته از دانش آموختگان برای هر یک از مقاطع تحصیلی جهت شروع بازپرداخت بدهی به صندوق رفاه دانشجویان سقفی به شرح ذیل تعیین شده است.

مقطع کاردانی ۳ سال، کارشناسی پیوسته ۶ سال، کارشناسی ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ۸ سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، دکتری ناپیوسته ۶ سال، و دکتری تخصصی پیوسته ۱۰ سال از تاریخ شروع تحصیل.

با توجه به موارد فوق، برای تمام دانش آموختگانی که از صندوق رفاه دانشجویان تسهیلات دریافت کرده و مشمول بند فوق شده اند به صورت خودکار دفتر چه صادر شده است لذا باید موارد زیر با دقت توسط اداره رفاه دانشگاه‌ها قبل از تحویل دفترچه اقساط و امضاء فرم تسویه حساب اولیه رعایت شود.

۱- در صورت عدم تکمیل مشخصات سند تعهد ضامن (مشخصات  تصویر سند) نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

۲- در صورت عدم تکمیل آدرس متعهد و ضامن (آدرس، کدپستی، تلفن همراه و تلفن ثابت) نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

۳- درصورت عدم تکمیل فرم شماره ۱۲ الکترونیکی نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

۴- در صورت عدم تکمیل اسناد بازپرداخت (فیش های بانک ملی و ذیگر اسناد پرداختی) الصاق و نسبت به تکمیل آن اقدام گردد.

۵- در صورت داشتن معوقه و جریمه مبلغ آن به صورت یکجا از طریق پرتال دانشجویی واریز و سپس دفترچه اقساط تحویل شود.

۶- در صورت عدم تمدید سررسید دفترچه اقساط نسبت به ایجاد مقطع تحصیلی جدید اقدام شود.

موارد فوق بدون نیاز به حذف دفترچه قابل اقدام بوده و دسترسی لازم برای کارشناسان دانشگاه ایجاد شده است.

در صورت لزوم حذف دفترچه (به دلایل اصلاح بدهی، اصلا تاریخ فراغت مثل انصرافی یا اخراجی (چنانچه قبل از تاریخ درج شده در فاز ۲ باشد، اصلاح نوع مشمولیت نظام وظیفه) از طریق آیتم درخواست انجام کار در سامانه فاز ۲ اقدام شود.

نظر شما