شناسهٔ خبر: 47316 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست بررسی عصر ترامپ برگزار می شود

نشست بررسی عصرترامپ به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شنبه ۶ آذر برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشست مطبوعاتی بررسی  عصر ترامپ شنبه ۶ آذر ماه به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از ساعت ۱۴ الی ۱۶ با حضور سید جواد میری و الکساندر آزادگان برگزار می شود.

آیا«ترامپ» یک دیوانه خودشیفته است یا یک نابغه پوپولیست؟ یک ابله یا یک شارلاتان؟ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ،نماد شورش ۹۹ درصدی هاست یا گزینه تحمیلی کارتل یک درصدی بر آنها؟ آیا او واقعا آن طور که ادعا دارد آمریکا را نجات خواهد داد یا خود نشانه ای است از سقوط آمریکا؟ آیا جهان در دوران این تاجر منفعت طلب رنگ صلح را به خود خواهد دید یا این که بر اثر  بی سیاستی ها و خود محوری هایش به ورطه جنگ عالم گیر دیگری درخواهد افتاد؟ پاسخ ما به این پرسش ها هرچه باشد گریزی از این اعتراف نیست که در هر صورت ترامپ یک پدیده است، پدیده ای منتج از روندهای معیوب دموکراسی و لیبرالیسم نوین غربی و هرج و مرج اقتصاد جهانی که خود می تواند زمینه ساز بحران های آتی باشد. در عین حال پدیده ای چنان متناقض که در کشور خودمان و حتی در میان افرادی از یک طیف فکری نیز بیم و امیدهای کاملا متفاوتی را نسبت به شرایط بین المللی در عصر ترامپ برانگیخته است.

آن چه اهمیت دارد تداوم رویکرد هوشیارانه مسئولان ارشد نظام در تحلیل توام با پیش آگهی این پدیده است که قطعا با بهره گیری از آرای آگاهان و خردمندان صاحب نظر محقق خواهد شد.فراموش نکنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی و وزیر امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران این روزها در رسانه های بین المللی به عنوان معدود رهبران و سیاستمداران جهان یاد می شوند که در میانه غافلگیری و خودفریبی آمریکایی ها،به قدرت رسیدن ترامپ در واشنگتن را پیش بینی کرده بودند. 

تداوم این بصیرت و اشراف اطلاعاتی بر دنیای پیرامونمان ایجاب می کند با جدیت به پدیدار شناسی مردی که از حدود دو ماه دیگر به عنوان نفر اول دستگاه سیاسی ایالات متحده وارد اتاق بیضی کاخ سفید می شود و حتی از همین حالا در حال تاثیر گذاری بر معادلات  سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی در ینگه دنیا و جهان است ادامه بدهیم.لاجرم باید به عمق اطلاعات تحلیلگران آمریکاشناس و کنه شناخت فلاسفه مشرف بر جهان بینی های غربی نقب بزنیم.

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بر مبنای رسالت روشنگرانه خود قصد دارد در این راستا اصحاب محترم رسانه را به  نشستی مطبوعاتی با عنوان «بررسی عصر ترامپ و پیامدهای متعاقب آن در جهان و ایران» دعوت نماید که روز شنبه آینده برگزار خواهد شد. سید جواد میری منیق، فیلسوف جامعه‌شناس بین المللی و  الکساندر آزادگان، استاد دانشگاه های کالیفرنیا و پروفسور در زمینه مدیریت راهبردی جهانی و اقتصاد سیاسی بین الملل در این نشست به گفتگویی آزاد به زبان های فارسی و انگلیسی با دیگر صاحب نظران حاضر، اساتید، دانشجویان و نمایندگان محترم رسانه ها خواهند پرداخت.

تأثیر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پدیده ترامپ بر آمریکا ، جهان و ایران و نقش رسانه‌های سلطه  در ظهور و بروزاو و طی دوران ریاست جمهوری اش مورد بررسی خواهد گرفت.همچنین در پایان فرصتی برای مصاحبه مستقیم رسانه ها با سخنرانان در نظر گرفته خواهد شد.

الکساندر آزادگان، فعال و مولف ضد سلطه  شناخته شده ایرانی است که اخیرا با دعوت دانشگاه ها و مراکز علمی از آمریکا به کشور بازگشته است. این استاد دانشگاه های کالیفرنیا درعین حال سردبیر تارنمای MiddleEastRising.com، تحلیلگر ارشد تلویزیون تزارگراد و رادیو اسپوتینک روسیه، نویسنده و پژوهشگر اتاق فکر کاتهون روسیه و تحلیلگر ارشد شبکه پرس تی وی است.

سید جواد میری منیق، مولف جامعه‌شناس و دین پژوه و عضو هیئت علمی و رئیس دفتر همکاری های علمی و بین المللی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است که سابقه تدریس در دانشگاه های انگلستان،چین و روسیه را دارد.

این نشست خبری روز شنبه  ۶ آذر، ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر در سالن ادب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی تهران، بزرگراه کردستان ،خیابان دکتر صادق آئینه وند (۶۴غربی) برگزار خواهد شد.

نظر شما