شناسهٔ خبر: 47384 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بنیاد ملی اسباب بازی شکل می‌گیرد

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی از شکل گیری بنیاد ملی اسباب بازی خبر داد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدحسین فرجو  با اشاره به اینکه کلیات طرح راه اندازی بنیاد ملی اسباب بازی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرفته شده گفت: ما پیش نویس اساسنامه را هم تدوین و تقدیم شورا کرده ایم. اما هنوز این پیش نویس مورد نقد و بررسی قرار نگرفته است.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی در پاسخ به این که در اساسنامه بنیاد ملی اسباب بازی به چه مواردی اشاره شده گفت: پیشنهاد ما به شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که بنیادی شکل بگیرد تا شورای نظارت بر اسباب بازی، لوازم التحریر و  علائم و نشانه ها را شامل شود چراکه در حال حاضر جملات و نشانه هایی روی لباس ها نقش می بندد که هیچ سنخیتی با فرهنگ ما ندارد از سوی دیگر، خود نوجوانان و جوانانی که از این لباس ها استفاده می کنند معنا و مفهوم آن نماد یا جمله را نمی دانند.

فرجو در ادامه بیان کرد: در این اساسنامه، وظایف هر نهاد و وزارتخانه آمده؛ این بنیاد هم چون بنیادهای دیگر، به روش هیئت امنایی اداره خواهد شد و مدیریت آن را مدیرعامل کانون پرورش فکری به عنوان نهاد متولی در حوزه کودکان و نوجوانان برعهده دارد.

او همچنین اختصاص ردیف بودجه مستقل به بنیادهارا یکی دیگر از مزایای شکل گیری بنیاد ملی اسباب بازی دانست و افزود: برای بنیادها، ردیف بودجه تعریف می شود ووضعیت اسباب بازی بهتر از شرایط محدود فعلی و بودجه اندکی می شود که در اختیار شورای نظارت قرار می گیرد.

نظر شما