شناسهٔ خبر: 47389 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ژولی دلپی در نقش کارگردان، نویسنده و بازیگر «زویی من»

چهره مشهور سینمای فرانسه کارگردانی، نویسندگی و بازی در فیلمی با عنوان «زویی من» را برعهده خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ژولی دلپی بازیگر مشهور فرانسوی کارگردانی و نویسندگی فیلم بعدی‌اش را هم برعهده دارد.

وی که نامزدی اسکار را در کارنامه دارد فیلمنامه فیلم «زویی من» را نوشته و کارگردانی آن را نیز انجام می‌دهد. این فیلم بهار پیش روی در بریتانیا جلوی دوربین می‌رود. خود دلپی در کنار گروه بازیگران شامل دانیل برول و جما آرترتون در این فیلم بازی نیز می‌کند.

گابریل تانا که برای «فیلومنا» نامزد اسکار شد کار تولید این فیلم را که ماجرایش در لندن می‌گذرد برعهده دارد.

«زویی من» داستانی درباره عشق مادری به فرزند است و این که این علاقه تا کجا می‌تواند گسترش یابد.

دلپی در این فیلم در نقش ایزابل بازی می‌کند که متخصص ژنتیک است و از ازدواجی ناسالم رهایی یافته و باید دخترش زویی را در ارتباط با همسر سابقش بزرگ کند. زویی همه زندگی مادرش است و مادر باید خانواده را که در هم شکسته سر و سامان بدهد و همه امور را در دست بگیرد.    

برول بازیگر «تنها در برلین» و آرترتون بازیگر «بهترین آنها» در نقش زوجی بازی می‌کنند که در مسکو زندگی می‌کنند که ایزابل به کمک‌شان نیاز پیدا می‌کند. هنوز بازیگر نقش همسر سابق دلپی انتخاب نشده است.

دلپی دراین باره گفته است: از ۲۰ سال پیش به این موضوع فکر می‌کردم و یادداشت‌هایی درباره آن می‌نوشتم. اولین بار با صحبت با کیشلوفسکی درباره نقش والدین به این موضوع فکر کردم، به عشق و سرنوشت. این فیلم درباره عشق بی‌قید و شرط شما به عنوان پدر یا مادر است و فرایند نوشتن آن خیلی عمیق بود و من همه آنچه در وجودم بود در آن ریختم و امیدوارم در دیگران نیز تاثیر بگذارد.

یکی از تهیه کنندگان فیلم از آن به عنوان فیلمی یاد کرد که مردم را به گفتگو درباره خود فرا می‌خواند و افزود: دلپی درامی استدلالی درباره معنای والدین ساخته و این که امتداد مسئولیت پدر و مادر برای فرزندان تا کجا می‌تواند برود.

یکی دیگر از تهیه کنندگان نیز گفت تا زمانی که این فیلمنامه را تمام نکرد نتوانست آن را پایین بگذارد.

دلپی بیش از همه برای نقش‌آفرینی در سه گانه «پیش از طلوع» ساخته ریچارد لینک‌لیتر شناخته می‌شود. او در نوشتن فیلمنامه «پیش از غروب» و «پیش از نیمه شب» نیز نقش داشت و برای آن نامزد اسکار شد. او پیش از این فیلم‌های دیگری هم نوشته و کارگردانی کرده که شامل «کنتس»، «دو روز در نیویورک» و «لولو» می‌شود.  

نظر شما