شناسهٔ خبر: 47404 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام احمد احمدی برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکشنبه ۱۴ آذرماه برگزار می‌شود.

مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام احمد احمدی برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  با  همکاری دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و کتابخانه ملی مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام احمد احمدی روز یکشنبه ۱۴ آذرماه ساعت ۱۴ در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

در این مراسم جمعی از اساتید فلسفه و فعالان فرهنگی کشور حضور خواهند داشت و سخنرانی می‌کنند.

احمد احمدی در سال ۱۳۱۲ در روستای کهکدان در ملایر به دنیا آمد. او پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت پنج سال دروس دینی را تا اواخر سطح دو فرا گرفت. سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبایی، درس فقه و اصول را نزد کسانی همچون روح‌الله خمینی، سید حسین طباطبایی بروجردی، سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد.

احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بوده و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده‌است. او از موسسان دانشگاه تربیت مدرس است و به مدت چهارده سال رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس بود.

از جمله آثار ارزشمند حجت‌الاسلام احمدی می‌توان به «تأملات در فلسفه اولی(ترجمه)»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق»، «بن‌لایه‌های شناخت»، و «پادزهر در نفی انکار نزول وحی» و ... اشاره کرد، وی یکی از کارهای اثرگذار در تاریخ زندگی‌اش را تأسیس سازمان انتشارات سمت دانست.

حجت‌الاسلام احمدی مقالاتی نیز درباره فلسفه کانت، علم و دین، سنت و مدرنیته، قرائت دین، عقل رابطه با دین و عرفان و ... کار کرده است، وی دوستان و آشنایانی چون شیخ جعفر مجتهدی نیز داشته است.

نظر شما